A Los Angeles Auto Show keretében mutatkozott be a Mazda legújabb SUV-ja, a CX-9. Az amerikai piacra szánt méretes modell a cég Kodo dizájnvonalát viszi tovább.
Képeken már megcsodálhattuk, de végre fizikai valójában, testközelből is megnézhette a nagyközönség a Mazda legújabb szabadidős terepjáróját, a CX-9-et. Az amerikai piacra szánt SUV a Los Angeles Auto Show keretében mutatkozott be. Az immár tízéves, Ford-alapokra épített előző generációt váltó új modellsorozat a Mazda „Kodo” elnevezésű, lendületes és látványos dizájnvonalát tükrözi. Bár a CX-5-ös néhány elemét felhasználták benne, ennek ellenére a CX-9 teljesen új tervezésű. A hétszemélyes jármű aligha lesz a kategóriája legpraktikusabb modellje, de a gyártó szerint nem is ez volt a céljuk vele – hanem olyan autót szerettek volna alkotni, amely ugyan tökéletesen megfelel a családi utazásokra, mégis alkalmas a tulajdonos önkifejezésére is. A CX-9 alapmotorja a Mazda új fejlesztésű 2,5 literes, turbós V6-os benzinese lesz – vagyis a japán cég is követi a trendet, és kisebb erőforrásokkal helyettesíti a korábbi, nagyobb hengerűrtartalmúakat (az előző CX-9 alapmotorja ugyanis 3,7 literes V6-os egység volt). Bár a hivatalos bemutatón a sajtó képviselőinek kérdéseire válaszolva a Mazda illetékesei úgy nyilatkoztak: biztosak benne, hogy Európában is megállná a helyét az új SUV, ennek ellenére a jelenlegi terveikben nem szerepel az autó forgalmazása az öreg kontinensen – kivéve Oroszországot. A CX-9 Ausztráliában, Új-Zélandon, Észak-Amerikában és a Közel-Keleten lesz majd kapható. Az eladások 80 százalékát az Egyesült Államokban várja a cég.