hirdetés

A Honda nem hisz a szimulált manuális váltóban

Nem is olyan régen a Toyota jelentette be, hogy a jövőben az elektromos hajtásláncokhoz is kínál majd manuális váltási lehetőséget. Ez egy szimulált rendszer lesz, amiből a Honda viszont nem kér.

Az elektromos autózás sokak számára kiábrándító lehet, már amennyiben ragaszkodunk az eddigi vezetési élményhez. Nem a sebességgel és a gyorsulással van baj, hiszen abban kimondottan erős a villanyos vonal, hanem a legtöbb ellenző a túlzott sterilitásra panaszkodik. Nincs vérpezsdítő hanghatás és a fokozatok pakolgatása is szépen lassan feledésbe mered.

Persze, az előbbire már régóta van megoldás, hiszen a legtöbb gyártó a hangszórókat hívta segítségül már a legelső elektromos próbálkozásoknál is, az utóbbi „problémával” azonban még csak nemrég kezdett foglalkozni a Toyota. Kitalálták ugyanis a japánok, hogy kifejlesztenek egy olyan manuális váltót, amit elektromos hajtásláncokhoz lehet majd a jövőben társítani.

Persze, ezt nem úgy kell elképzelni, hogy ténylegesen fogaskerekeket tologat majd a szerkezet, hanem mintegy virtuális megoldásként, programok szerint vezérli majd a hajtást, ezzel szimulálva a hagyományos sebességváltás élményét. Még arra is figyel a Toyota, hogy a kuplungot is le kelljen nyomni a váltáshoz, különben nem veszi majd be a generált parancsot az autó számítógépes rendszere.

Mű megoldások azoknak, akik nem akarnak lemondani az eddig megszokott érzetről és élményről. De ez így tényleg megállja majd a helyét a jövőben? A Honda szerint semmiféleképpen sem! A másik nagy japán gyártó ugyanis kijelentette, hogy ők nem hisznek a szimulált manuális sebességváltóban és a hangszórók által generált hanghatásokat is szeretnék ésszerű keretek között tartani a későbbiekben.

Toshihiro Mibe, a Honda vezérigazgatója persze nem akar unalmas elektromos autókat, csak éppen nem az utánzásban, hanem az aktuális technológián alapuló megoldásokban látja a jövő kulcsát. Elárulta, hogy ők inkább az akkumulátor technológia fejlesztésében, a jól átgondolt programozásban és az ízléses tálalásban gondolkodnak. Hozzátette azt is, hogy természetesen az elektromos Hondák is teljesítményre lesznek többnyire kihegyezve, csak éppen máshogy, ahogyan azt a legtöbb gyártó teszi.

Na de akkor mi lesz a manuális váltókkal? A Honda vezér egyelőre nem temet semmit, ami abból is kiszűrhető, hogy a belsőégésű motorok elengedéséről legkorábban 2040-ben szeretne beszélni. Addig marad minden a régiben, természetesen párhuzamosan az elektromos modellek és hajtások bevezetésével, hiszen ha tényleg beköszönt a tisztán elektromos korszak, akkor jobb egy már kiforrott és bejáratott palettával fogadni a jövő vásárlóit.