A Land Rover hivatalosan leleplezte a Defender Dakar D7X-R modellt, amelyet a 2026-os Dakar-rali és a World Rally-Raid Championship (W2RC) Stock kategóriájára fejlesztettek. Az autó a Defender Octa alapjaira épül, azonban a versenyszabályoknak megfelelően jelentős módosításokon esett át, hogy megfeleljen a világ egyik legkeményebb terepversenyének kihívásainak.
A külső megjelenés drasztikusan eltér a szériaváltozattól: szélesített kerékívek, rövidített lökhárítók és küszöbök, a motorháztetőn kialakított extra hűtőnyílások, valamint a dupla snorkel gondoskodik a megfelelő működésről extrém körülmények között. A tetőre szerelt LED-fénysor az éjszakai szakaszokon biztosít kiváló látást, míg a hátsó pótkeréktartót a tömegcsökkentés érdekében elhagyták.
A beltér teljes mértékben a versenyzés igényeire készült: teljes bukócső-háló, karbon elemek, hatpontos biztonsági övek és két versenyülés határozza meg a kabint. A műszerfalon külön kijelzők segítik a navigátort és a jármű állapotának monitorozását. A csomagtérben három teljes értékű pótkerék, szerszámok, hidraulikus emelők, pneumatikus emelő és víztartály kapott helyet.
A hajtáslánc alapja a Defender Octából ismert 4,4 literes, ikerturbós V8-as benzinmotor, amely fenntartható üzemanyag-keverékkel működik. A nyolcfokozatú automata váltó alacsonyabb végáttételt kapott, hogy jobb vonóerőt biztosítson. A felfüggesztést Bilstein lengéscsillapítókra cserélték, tovább nőtt a hasmagasság és a kerékút is.
A fékrendszer elöl hat-, hátul négydugattyús nyergeket és szellőztetett tárcsákat kapott. A jármű elektronikus rendszereit új, kifejezetten motorsporthoz fejlesztett vezérlőegység hangolja össze. Az üzemanyagtartály 550 literesre bővült, hogy a leghosszabb szakaszokat is teljesíthessék.
Az egyik legérdekesebb újdonság a „Flight Mode”, amely nagy sebességű dűneugratásoknál avatkozik be: a rendszer a levegőben és a landolás pillanatában optimalizálja a nyomatékleadást, így csökkenti a felfüggesztésre és az utasokra ható terhelést.
A Defender Dakar D7X-R a szlovákiai Nitra üzemben készül, ugyanazon a gyártósoron, mint a civil Defender Octa. A prototípusok több mint 6000 kilométernyi extrém tesztkörülményt teljesítettek, így a csapat magabiztosan várja a 2026 januárjában kezdődő szaúdi rajtot.
A Land Rover három autót indít, a volánnál olyan neves versenyzőkkel, mint Stéphane Peterhansel, Mika Metge, Rokas Baciuška, Oriol Vidal, valamint Sara Price és Sean Berriman. A Defender Dakar D7X-R a Stock kategória keretein belül a lehető legtöbbet hozza ki a szériamodellből, és közvetlenül csap össze a kategória Toyota és Nissan versenyzőivel.
A 2026-os Dakar-rali izgalmas küzdelmet ígér – a Land Rover pedig ezzel az új modellel egyértelműen jelzi, hogy komoly szándékkal tér vissza a világ legnehezebb terepversenyére.








