hirdetés

A Mercedes már közúton teszteli a következő elektromos kisáruszállító generációt

A Mercedes már elkezdte az első VAN.EA platformos elektromos kisáruszállítók tesztelését, melyek várhatóan akár 500 kilométeres hatótávval és 3-as szintű önvezetéssel is rendelkezhetnek majd.

A Mercedes ugyan komoly mértékben lassított az elmúlt időszakban az elektromos törekvésein, azért nem teljesen kukázta ezt az irányvonalat. Gőzerővel zajlik például az újgenerációs elektromos kisáruszállítók fejlesztése és tesztelése.

Ezt alátámasztva a gyártó most néhány álcázott gyári fotóval állt elő, melyen elmondásuk szerint már tényleg az újonnan fejlesztett VAN.EA platformra felépülő járgányok láthatók. Bár értelemszerűen hivatalos technikai információkról még nem beszélnek a németek, azért néhány elhintett morzsa már elkezdte körvonalazni, hogy mire számíthatunk.

Először is, az új generáció az ígéretek szerint tudja majd a 800 V-os technológiát és elektromos hatótáv tekintetében az 500 kilométert is. Mindezek mellett fontos még, hogy a gyáriak biztosítottak mindenkit arról, hogy a piaci bevezetés időpontjában ugyan „csak” kettes szintű önvezetést tudnak majd az autók, de 2030-ra már a hármas szint is elérhető lesz a szegmensben. Sőt, tovább menve, a prémium áruszállítók esetében a négyes, azaz a teljes önvezetés a cél a belátható időn belül.

Az első VAN.EA platformos csillagosok megjelenése 2026 folyamán várható, majd a paletta folyamatos frissítését tervezi a gyártó.