A Touareg stílusában rajzolta meg a Volkswagen a Tiguan második generációját, amelyből hamarosan konnektorról tölthető hibrid változat is lesz.
Sokkal jobb kiállású a Volkswagen Tiguan második generációja, amely ezen a héten, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be, hiszen formaterve a nagyobb testvér Touareg stílusát idézi. A zömökebb formát nagyméretű kerekek és az opciós R-line csomag sportos kiegészítői teszik még hatásosabbá.
A moduláris padlólemezre épülő újdonság hat centiméterrel hosszabb, hárommal szélesebb és hárommal alacsonyabb az elődjénél, miközben 50 kilogrammal könnyebb is nála. Az utastér tágasabb lett, a csomagtartó pedig egyenesen hatalmas, hiszen 145 literrel 615 literesre nőtt, az ülések ledöntésével pedig 1655 liternyi poggyász fér a kocsiba. A motorkínálat rendkívül széles lesz, hiszen 125, 150, 180 és 220 lóerős benzines, valamint 115, 150, 190 és 240 lóerős dízelmotorok lesznek rendelhetők az autóhoz, és az olyan vezetéssegítők sem hiányoznak, mint a városi vészfékező, a gyalogosfelismerő és a sávtartó rendszer.
Frankfurtban már az új Tiguan konnektorról tölthető hibrid változatát is bemutatta a Volkswagen, igaz, egyelőre csak tanulmányként. Az 1,4 literes, benzines TSI teljesítménye 156 lóerő, az elektromotort a hatfokozatú DSG váltóba építették, így az összteljesítmény 218 lóerő. A Tiguan GTE ezzel 8,1 másodperc alatt gyorsul nulláról százra és 200 km/óra a végsebessége, miközben a kombinált átlagfogyasztása (elektromos üzemben indulva) 1,9 liter száz kilométerre. A feltöltött akkuval 50 kilométert képes megtenni az autó akár 130 km/órás sebességgel is. A Golf és a Passat már kapható plug-in hibrid kivitelben, ezért nem lennénk meglepve, ha hamarosan a sorozatgyártásra kész változattal állnának elő.