Bár néhány héttel ezelőtt arról számolhattunk be, hogy a Nikola startup cég biztos hátszélre lelt a General Motors személyében, most viszont kiderült, hogy nem minden teljesen kerek az elektromos-üzemanyagcellás célokat maga elé kitűző márkánál.
A Nikola pár évvel ezelőtt tűnt fel az autóipar világában, mint egy nagy terveket dédelgető, de parányi startup cég. Nem titkolt céljuk a Tesla megszorongatása a piacon, amihez eddig két koncepciót, a Nikola One teherautót és a Badger pickup modellt mutatták be. Ez utóbbi nyerte el nemrég a General Motors tetszését, aminek köszönhetően az autóipari óriás felkarolta a kis céget.
Igen ám, csak szépen lassan napvilágot látnak olyan részletek, amik azt bizonyítják, hogy a Nikola az elmúlt években többet ígért, mint amit tartani tudott. Először is, a One tehervontatóról eddig egyetlen olyan videót adtak ki, amiben mozgás közben nézhető meg. Ezzel nincs is semmi baj, de bizonyos elemzők rávilágítottak arra, hogy a képeken lejtőn gurul a kamion, nem pedig magától megy. Közel sem lenne kész a sokat ígérő hidrogéncellás hajtáslánc? Könnyen lehet!
Ennél is újabb botrány, hogy a Financial Times értesülései szerint még a kamion dizájnja sem saját, hanem azt a vádaskodás miatt előző héten a cég éléről távozó Trevor Milton vásárolta meg még 2015-ben attól az Adrian Mudritól, aki mellesleg a Rimac cég egyik vezető dizájnere.
Természetesen reagált a Nikola is a vádaskodásra, mely így hangzik: „Meglehetősen gyakori harmadik féltől terveket licenszelni a fejlesztési folyamat során, és bár a korai terveket valóban Adriano Mutitól vásároltuk, de nem volt a dizájner csapat tagja és a Nikola One végső kialakítása is markánsan különbözik az eredetitől.”
A cég tehát nem tagadja, hogy mástól származik az eredeti dizájn, amit azóta valamelyest megváltoztattak. Mind ez szép és jó, de most már lassan nem ártana ténylegesen letenni valami saját megoldást az asztalra, ha komoly autóipari szereplőként szeretne feltűnni a Nikola a horizonton.