Angliában is készül majd GR Corolla

A Toyota hivatalosan is megerősítette, hogy 2026-tól az Egyesült Királyságban is gyártani fogják a GR Corolla-t. Ez lesz az első alkalom, hogy egy GR modell Japánon kívül készül majd. A döntést a világszerte tapasztalható folyamatosan magas kereslet indokolja.

Jelenleg a GR Corolla kizárólag a japán Motomachi üzemben készül, ahol 2024-ben mintegy 8000 darabot gyártottak le, de ez azonban még mindig nem tudta kielégíteni a keresletet. A gyártó ezért alternatív megoldást keresett a teljesítményre kihegyezett, belső égésű motorral szerelt modell gyártásához, különösen, hogy az észak-amerikai üzemek elsősorban hibrid típusokra fókuszálnak. A megoldás pedig Anglia.

A Toyota szerint a döntés mögött több tényező áll: a brit Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) gyártási tapasztalata, motorsportos háttere és a gyár rugalmassága is hozzájárult ahhoz, hogy Derbyshire legyen a második GR Corolla-gyártóhely. A brit üzem 1992 óta működik, és már most is készül ott a „hagyományos” Corolla.

Yoshihiro Nakata, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója így kommentálta a döntést: „Büszkék vagyunk arra, hogy TMUK – európai jelenlétünk első gyártóbázisa – lesz az első Japánon kívüli helyszín, ahol GR modellt készítünk. Nagyra értékeljük az Egyesült Királyság történelmi támogatását, és szeretnénk továbbra is hozzájárulni a brit társadalomhoz, mint megbízható, helyi értékeket képviselő vállalat.”

A tervek szerint a brit gyártású GR Corolla modellek elsődleges célpiaca Észak-Amerika lesz, az új üzem célja pedig, hogy csökkentse a hosszú szállítási időket és a várólistákat. A Reuters értesülései szerint a Toyota 8 milliárd jent (körülbelül 55,6 millió dollárt) fektet be a gyártás bővítésébe, és évente akár 10 000 darab legyártását is tervezi.

Érdekesség, hogy az Egyesült Királyságban a GR Corolla hivatalosan sosem volt elérhető, európai piaci bevezetését korábban az emissziós szabályok akadályozták meg. Egyelőre nem tudni, hogy a helyi gyártás változtat-e ezen.

A GR Corolla 2022-ben mutatkozott be, mint a Corolla-család leginkább teljesítményorientált változata. A háromhengeres, 1,6 literes turbómotor 300 lóerőt biztosít, összkerékhajtással és rally ihlette formatervvel. A Toyota már idén beharangozta a 2026-os frissített változatot, amely aerodinamikai módosításokat, futómű-fejlesztéseket és valamivel nagyobb nyomatékot ígér.