Az elektromos hajtásláncok fejlesztésére koncentrál az az új központ, mely a Bosch és a Műegyetem összefogásából született meg. A diákok innentől kezdve Magyarországon egyedülálló szimulációs rendszerrel és kellékekkel dolgozhatnak a jövő elektromobilitási megoldásain.
Ha két, a saját szakterületén meghatározó fél összeáll, annak általában valami igazán meghatározó projekt a vége. Ugyan ez a helyzet a Műegyetem és a Bosch esetében is, akik most közös erővel mutatták be az innentől kezdve a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karán működő Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központot.
A központ nem csak a dikákok oktatásában játszik majd fontos szerepet, hanem komoly fejlesztések is várhatók a létesítményben. A legfőbb cél az olyan kutatás-fejlesztési projektek megvalósítása, melyek az elektromobilitás jövőjét szolgálják és akár az iparba is átültethetők annak érdekében, hogy az elektromos hajtásláncok hatásfoka javuljon.
Ehhez Magyarországon a felsőoktatásban egyedülálló szimulációs rendszerek és eszközök állnak majd a rendelkezésre, aminek köszönhetően a hallgatók az elmélet mellett naprakész gyakorlati tudásra is szert tehetnek, mindezzel illeszkedve a hazai és nemzetközi iparági trendekhez, igényekhez.
Már meg is kezdődött az első projekt kidolgozása, mely lényeg egy klasszikus versenyautóba ültetett modern elektromos rendszer fejlesztése és vizsgálata. Ezt a tesztjárművet a BME nem csak az új központban futópadon fejleszti, hanem folyamatosan igénybe veszik a ZalaZone tesztpálya adottságait is.