
Amerikában egy a pályán túlfutó repülőgép kitört a reptérről, majd nekiütközött egy szabályosan haladó Hyundai személygépkocsi. Szerencsére komolyabban nem sérült meg senki, az anyagi kár viszont elég jelentős.
Amerikában egy a pályán túlfutó repülőgép kitört a reptérről, majd nekiütközött egy szabályosan haladó Hyundai személygépkocsi. Szerencsére komolyabban nem sérült meg senki, az anyagi kár viszont elég jelentős.
Az Alef Aeronautics még tavaly mutatta be a saját repülő autó koncepcióját, mely lényegében egy karosszéria alá rejtett eVTOL, azaz függőlegesen is felszállni képes jármű. Azóta töretlenül érkeznek be az előrendelések, ráadásul a különleges légialkalmassági tanúsítványt is megkapta már a szerkezet.
Bár sokak szerint a repülő autónak semmi értelme, a fejlesztők nem adják fel a dolgot. Most Szlovákiában emelkedett magasba a Klein Vision szerkezete, majd 35 percnyi repülés után leszállt és elgurult a reptérről.
A Hyundai terveiben szerepel, hogy nem csak összehoznak 2025-ig egy működő repülő autót, hanem azokat el is viszik majd a legfontosabb amerikai repterekre az évtized közepén. Bár inkább személyszállító drónokról van szó, mint autókról.
Jelenleg a jövő autózását kétféleképpen képzelik el a gyártók. A többség tisztán elektromos vonalba mozdul el, míg mások azért adnak esélyt a hidrogénes megoldásoknak is. Ez utóbbi viszont egy új tanulmány szerint nem visz hosszútávon előre, legalábbis az autózás világában.
A Volkswagen kínai részlege éppen partnert szerez a repülő járművük kifejlesztéséhez. A legtöbb gyártó nem repülő autókban, hanem inkább gigantikus drónokban gondolkodik.
A Porsche vásárlói rétege bizony tartalmaz olyan embereket is, akik akár egy magánrepülőgépet is megengedhetnek maguknak. Ha már így van, akkor miért is ne lehetne egyforma a kocsi és a repülő dizájnja?