Ma tette közzé a Mercedes-Benz az első képet az S-osztály kabriójáról – amelyen az újdonság stílusosan az 1961 és 1971 között gyártott elődje mellett látható.
Egyelőre annyit lehet tudni a hivatalos kódnevén A217-ként jegyzett legnagyobb Mercedes-Benz kabrióról, hogy ugyanazok a motorok hajtják majd, mint a fix tetős kupét, és hogy nehezebb lesz annál. A súlygyarapodás oka természetesen az, hogy alaposan megerősítették a kasztni főbb pontjait, annak érdekében, hogy minél kisebb mértékben csavarodjon az igencsak méretes karosszéria.
A gyártó szerint rendkívül sok tekintetben egyedi és páratlan lesz az autó. Ezek közül az egyik az, hogy ennek lesz az eddig készült legnagyobb méretű vászontetős szerkezete – amely oldalnézetből a kupé-változat tetővonalára hasonlít ugyan, azzal a különbséggel, hogy kabrió csomagtere némileg hosszabb (hiszen sok helyre van szükség egy ekkora tetőszerkezet befogadásához), ugyanakkor kisebb is lesz, mint a kupé változaté. A szélvédő kerete is jelentős erősítésen esett át, ami részben szintén a kasztni merevségének elősegítésével, másrészt biztonsági szempontokkal magyarázható.
Az S-osztály kabriója is megkapja természetesen ugyanazokat a technológiai csodákat, amelyeket a kupé, köztük a különleges kanyarstabilizáló rendszert, vagy az ahhoz kapcsolódó, digitális szkennerrel működő folyamatos útfelület-figyelő elektronikát, amely mindig az autó előtti viszonyokhoz hangolja a felfüggesztést. De természetesen megtalálható lesz az S-Class Cabrioletben egy sor további vezető-segédleti kütyü is, köztük az adaptív tempomat, a részben automatikusan fékező baleset-megelőző rendszer, az új head-up display, infravörös kamerakép-alapú, éjszaki látást elősegítő rendszer – és még hosszasan sorolhatnánk… Ugyanilyen hosszú lesz a kényelmi felszerelések listája is. Ezek közül a legpraktikusabb talán a mindén korábbi hasonlónál jobbnak ígért masszírozó funkcióval ellátott vezetőülés, illetve a kifejezetten a nyitott változathoz kifejlesztett audió-rendszer.
A motorválasztékról egyelőre annyit tudni biztosan, hogy az alapmotor a 4.6 literes, ikerturbós V8-as benzines lesz, de az 5,5 literes V8-ast és a hatliteres V12-est is megkapja majd a kabrió – ez utóbbit az AMG-változat.
A Mercedes-Benz S-Class Cabriolet a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be hamarosan.