Bemutatta a Ford a sikeres kiskocsija, a Fiesta hetedik generációját. Az új szuper-mini minden divatos kelléket és kiegészítőt megkapott a sikertörténet folytatásához.
A Fiesta a Ford sikermodellje Európában, több évben is vezette a kategóriája eladási listáját. Ezért különösen fontos volt a Ford számára, hogy olyan utóddal rukkoljon elő, amely mindennel rendelkezik ahhoz, hogy továbbra is őrizhesse vezető pozícióját. A törekvés alighanem sikeres volt, a hetedik generációs Fiesta valóban mindent megkapott.
Egyik szemmel nézve divatos városi mini, másik szemmel pedig SUV-os vonalakat hordozó kompakt kis crossovernek tűnik az új Fiesta. Nem véletlenül, hiszen a gyártó célja pontosan az volt, hogy a lehető legszélesebb vásárlói kört célozza meg egyetlen modellel. Ezért tervezetek olyan autót, amelynek alap formavilága mindenféle irányba megfelelhet. A háromajtós változat sportos kis rohanógép (a leendő RS alapja), az ötajtós egy miniatürizált családi kompakt, míg a terepes jellegű kiegészítőkkel ellátott Active változata divatosan SUV-osra sikerült. Az új Fiesta-sorozat különleges változata a Vignale széria, amely luxus jellegű kivitelével prémium irányba (is) pozicionálja a típust. Egy ennyire univerzálisnak szánt dizájnvilág persze óhatatlanul bizonyos kompromisszumokkal jár, hiszen a különböző irányok különböző feltételrendszer egyszerre való teljesítését jelenti a gyakorlatban, de a Fordnak sikerült remekül megoldania ezt a komplex feladatot. Ugyanakkor a kisautó formavilága nem tér el drámai mértékben az elődjétől sem, kis túlzással még azt is ráfoghatnánk, hogy nem egy vadonatúj modell, hanem mindössze egy komoly ráncfelvarráson átesett változat. Ez sem véletlen persze, sokkal inkább annak eredménye, hogy a Ford nem akart radikálisan új formákkal kockáztatni. Minek változtatni azon, ami sikeres?
A formai változások mellett persze műszakilag is megújult az autó. Az elől 30, hátul 10 milliméterrel szélesebbre vett nyomtáv és az újrahangolt futómű még kezesebbé tette a kisautót. Ehhez a 15 százalékkal növelt karosszéria-merevség és az új, feszesebb első stabilizátorok, valamint a módosított kormánymű is hozzájárul.
A biztonsági rendszert is továbbfejlesztették: két kamera, három radar és 12 szenzor vigyáz a sofőrre és az utasokra. Ezekre épül a gyalogosvédelemmel is kiegészített, sötétben is működő ütközésre felkészítő rendszer, a táblafelismerés, a parkoló asszisztens, a keresztforgalom figyelő, a sávtártási segédlet és a többi fejlett elektronikai kütyü. Mint látható, a Ford nem takarékoskodott a biztonsági kiegészítőkkel (sem).
A belső tér formavilága is sokkal modernebb lett. Ez nem csak a műszerfal és a kárpitok formáira és mintáira igaz, hanem az olyan apróságokra is, mint a 6,5 hüvelykes infotainment-kijelző, amelynek köszönhetően 40 százalékkal kevesebb kapcsolóval és gombbal kell bajlódnia a vezetőnek. A hátsó lábteret is növelték egy kicsivel, így kissé kényelmesebben utazhatnak a hátul ülők, de a vezető munkatere is kényelmesebbé vált egy kicsit.
A motorválaszték alapja az egyliteres, háromhengeres EcoBoost maradt, amely 100, 125 és 140 lóerős változatban rendelhető. Az erőforrás-paletta következő egysége az 1,1 literes, szintén háromhengeres benzines, amely 70 és 85 lóerős változatban kérhető. Ezeknél nagyobb csak dízelekből van, a négyhengeres 1,5 literes TDCi 85 és 120 lóerős verzióban érhető el. Az erőátvitel öt és hatsebességes manuális váltóból illetve a 100 lóerős EcoBoost esetében automatából áll.