A Dacia bevonul a C-szegmensbe, és egy igazi magyaros megoldással csap le a Skoda Octaviára: a C-Neo kódnevű, terepre készített kombi-modell jövőre érkezik, ára szokás szerint a konkurensek alatt. A Bigster SUV sikerén felbátorodva a Dacia a Renault CMF-B platformjára épít, és a Sandero nyújtott, megemelt verziójaként képzeli el.
Terepjáró vér, városi praktikum
Ez nem SUV-mutáns, hanem igazi munkagép: emelt futómű, vastag gumik, hogy bátran nekivágj a kavicsos ösvényeknek, de közben alacsonyabb üléspozícióval, hatékonyabb fogyasztással és elegáns vonalakkal – mondja Patrice Lévy-Bencheton termékfelelős, aki szerint a C-szegmensben sokan kerülik a hivalkodó SUV-kat, inkább a kényelmes, nagy térű, de visszafogott autót keresik. David Durand dizájnfőnök hozzáteszi: ez eszköz, nem státuszszimbólum – pakold tele a gyerekekkel, a cuccokkal, és indulj az M0-ra vagy a Balatonra, félelem nélkül.
Hibrid szív, olcsó fenntartás
Műszakilag a Bigster ikertestvére: enyhe és teljes hibrid benzinmotorok 128-153 lóerővel, A Dacia stratégiája ugyanaz, mint mindig: kihagyjuk a felesleges csecsebecséket és marad a minden ami fontos.
Új vezérigazgató Katrin Adt büszke: a Bigster 50 ezer rendelést szerzett fél év alatt, top 10-es eladásokkal Franciaországban és Németországban. Egy év múlva jön a harmadik C-szegmens modell is – a Dacia így szervezi át a piacot, olcsón, strapabíróan, takarékossággal.








