Nemrég ismét rekordmennyiségű hó esett Magyarországon. Éppen ezért, a jeges és csúszós utak, a rossz látási viszonyok, valamint az autók meghibásodásának fokozott veszélye miatt érdemes újra átgondolni a vezetési technikánkat.
Bizonyára mindannyian láttunk már elhagyott autót utcán, közterületen, parkolókban, amely nem tartozik senkihez, ám foglalja a parkolóhelyet, akár évekig. Vezda László „autóvadász” becslése szerint csak a fővárosban 6-12 ezer ilyen autó lehet. A magukra hagyott járművek között vannak baleset utáni roncsok, félig kirámolt/lebontott autók, lassan rothadó romok és egyelőre teljesen jó állapotban levő modellek is.
A vezetők többségére jellemző, hogy jogosítványuk megszerzése után elméleti tudásuk helyett inkább már csak rutinból vezetnek. Az évek múltával számtalan szabályt nem tartanak be, és talán az újabb KRESZ-szabályokkal sincsenek már tisztában.
Sok olyan állatbarát van, aki az utazást, nyaralást, de akár még a rövidebb utakat sem tudja elképzelni kutyája vagy macskája nélkül – gyakorlatilag mindenhova magával viszi szőrős négylábúját. A házi kedvencek a KRESZ szerint „rakománynak” számítanak, szállításukkal kapcsolatban konkrét, speciális előírások nincsenek, mégis, határozottan nem mindegy, milyen megoldást választunk.
Igazán úttörő próbálkozásnak tűnik a Mercedes legújabb, a cég új pekingi központjának bemutatásán bemutatott autója, a Vision G-Code.
Ha az új évre spórolást terveztünk, akkor lehet, hogy a taxiszámláinkkal kezdenénk… Két hónapja már Budapesten is elérhető az Uber – a szolgáltatás, ami miatt a taxitársaságok Európa-szerte tüntetéseket szerveznek, mert veszélyben érzik megélhetésüket. Bár a közösségi taxizás nem újekeletű (pl. WunderCar), de mégis nagy durranásnak számít ez az applikáció. Néhányan már ki is próbálták azon frissiben, mi pedig összeszedtük a tapasztalatokat.