Bár a Ferrari rajongótábora minden korosztályt lefed, vásárlói hagyományosan inkább az idősebb, életük egy későbbi szakaszában járó réteghez tartoztak. Most azonban a maranellói gyártó szerint jelentős változás zajlik: az új Ferrari-vásárlók 40%-a már 40 év alatti.
Ez 10%-os növekedést jelent mindössze másfél év alatt, és komoly fordulatot jelez egy olyan márkánál, amely mindig is az exkluzivitásáról volt híres. A Ferrari vezérigazgatója, Benedetto Vigna szerint ez a siker teljes mértékben a csapat érdeme. „Nem tudom ez más gyártóknál hogy megy, de nálunk ezt a teljes csapat együtt érte el”- mondta a Ferrari-vezér a CNBC-nek adott interjújában.
Az igazgató arra is kitért, hogy bármennyire is egyre többen keresik a márkát, nem fogják elveszteni azt az exkluzivitást, ami mindig is jellemezte őket. Enzo Ferrari híres mondása szerint a cég mindig „egy autóval kevesebbet gyárt, mint amennyire kereslet lenne”. Ez az elv ma is meghatározza a stratégiájukat, és a hosszú, akár több mint kétéves várólista ellenére sem terveznek tömegtermelésre váltani.
Vigna egy érdekes példát is megosztott: egy 78 éves vásárló azt mondta neki, hogy nem akar két évet várni az autójára. „Azt válaszoltam neki, hogy ez egy motiváció” – mondta. Egy másik, 37 éves ügyfél pedig azzal fordult hozzá, hogy szeretné még 40 éves kora előtt megkapni a kocsiját. „Megnyugtattam, hogy 39 évesen már átveheti” – tette hozzá nevetve.
Ami viszont változni fog, az a Ferrari modelljeinek hajtáslánca. Október 9-én érkezik az olasz sportautógyártó első teljesen elektromos autója, és idén további öt új modell is bemutatkozik. Vigna szerint a márka jövőjét három pillérre építik: a hagyományos belső égésű motorokra, a hibridekre és a teljesen elektromos modellekre.
Nem minden Ferrari-rajongó lelkesedik az elektromos autókért, és sokan továbbra is a magas fordulatszámú, szívó V12-es motorokat tartják az igazi Ferrariknak. Ugyanakkor Vigna szerint egy új vásárlói réteg is megjelent, amely kifejezetten az elektromos Ferrari miatt érdeklődik a márka iránt.