Egy hónap múlva leáll a BMW négy darab turbóval szerelt háromliteres dízel motorjának a gyártása. Ünnepi szériával búcsúzik a bitang erős gázolajos az X5 és az X7 palettájáról.
Öt évvel ezelőtt mutatkozott be a BMW B57 típusjelű sorhatos háromliteres motorcsalád, mely kapható egy- két és négyturbós kivitelben. Már viszont nem sokáig, szeptemberben ugyanis végleg búcsúzik az M50d jelöléssel ellátott négyturbós változat az X5 és az X7 palettájáról. Miért? Természetesen a környezetvédelmi szabályozások miatt, amit az ilyen kihegyezett bitang erős egységekkel már nem igazán lehet tartani.
A kivonulás azonban nem csendben történik, a bajorok ugyanis elérhetővé tették a Final Edition kiviteleket mind a két típusból, melyek a motorokon kívül a küszöb feliratokat tartalmazzák, a felszereltséget pedig igen gazdagon mérik a gyáriak. Alapáron jár például a Head-Up Display, a lézerfényszóró, a prémium hifi és a plusz zajvédelemmel ellátott üvegezés is.
A kifutó csúcsdízel egyébként 400 lóerő leadására képes, 760 Nm nyomaték mellett, ami az X5-öt 5,2 másodperc, az X7-et pedig 5,4 másodperc alatt repíti 100 kilométeres óránkénti sebességre.