hirdetés

Elektromos hangzáson dolgozik a Ferrari

A Ferrari a villanyosítás korában sem akar lemondani a hangzásról, ezért már nagy erővel dolgoznak egy a csendes suhanást megszüntető megoldáson. Nem egy független hangszóróról van szó, hanem az olaszok az elektromos motor hangját akarják átalakítani.

Az elektromos autózás szépen lassan beépül a sportkocsik világába. Abba a világba, melynek eddig az egyik legfontosabb eleme volt a vérpezsdítő hangzás is. A villanyos járgányok viszont csöndesek. Ez tehát a jövő? A csendes suhanás? A Ferrari szerint közel sem.

Az olaszok ugyanis elkezdték levédetni a saját rendszerüket, melynek célja, hogy a vezető ne egy a hajtáslánctól független hangot hallgasson, hanem az ténylegesen azt közvetítse, hogy mi történik éppen az autó rendszereiben. Éppen ezért, ők arra törekednek, hogy maga az elektromos motor kapjon hangosítást, így a hangátalakítót is magára az erőforrásra helyezik fel.

Ez közvetlenül érzékeli a gyorsításokat és a lassításokat is, a hang pedig ennek megfelelően alakul ki. Persze, itt is egy hangszórós rendszerről beszélünk, ami hátrafelé irányítja a hangzást, mintha ténylegesen kipufogók lennének a járgány alatt. A szabadalmi mellékleten láthatjuk, hogy a gyáriak már nem egy próbát végeztek, így jó eséllyel sikerült is a „hangolást” elvégezniük.

Na de mikor hallhatjuk élesben a jövő villanyos olasz muzsikáját? Természetesen, amikor megjelenik az első teljesen elektromos Ferrari. Ez nagyjából 2025-re tehető a jelenlegi tervek szerint, míg a gyártó szeretné, hogy 2026-ban már az értékesítések legalább 5 százaléka a villanyos kategóriából kerüljön ki.