Elkelt Jacques Villeneuve egykori Williams FW20-as versenyautója

Egy 1998-as szezonban használt, ex-Jacques Villeneuve Williams versenyautó 218 500 euróért talált gazdára az RM Sotheby’s árverésén a párizsi Les Salles du Carrouselben. Az FW20, amely a Winfield dohánymárka vörös festéséről volt felismerhető, egy új korszak első autója volt a Williams csapat történetében.

A Williams az 1990-es évek egyik meghatározó csapata volt, öt konstruktőri és négy egyéni világbajnoki címet szerzett olyan legendás pilótákkal, mint Nigel Mansell, Damon Hill, Alain Prost és Jacques Villeneuve. Azonban a csapat jelentős átalakuláson ment keresztül 1998-ban, miután elvesztette a Renault gyári motorjait, mivel a francia gyártó 1997 végén kivonult a Forma–1-ből. Ebből született meg az FW20-as versenyautó.

Ez volt az első Williams az 1990-es szezon óta, amely nem viselte magán Adrian Newey keze nyomát. A brit tervezőmérnök még 1996 novemberében hagyta el a csapatot a McLaren kedvéért, miután kimaradt olyan kulcsfontosságú döntésekből, mint Hill 1996-os, világbajnoki cím utáni elbocsátása. A 03-as alvázszámú példányt a Williams Heritage bocsátotta árverésre. Ezt az autót az 1998-as szezon első négy futamából három alkalommal használta Villeneuve.

Az ausztrál szezonnyitón ötödik lett, majd Argentínában egy dobogós helyezés esélye csúszott ki a kezei közül, amikor ütközött a McLarennel versenyző David Coultharddal. A 03-as utolsó versenye az áprilisi San Marinó-i Nagydíj volt Imolában, ahol Villeneuve a negyedik helyen ért célba, mindössze három másodperccel lemaradva Eddie Irvine Ferrarijától. Imola után ez az autó már nem versenyzett, hanem a csapat tartalékautója lett az idény hátralévő részében. Emellett tesztelésre is használták, és olyan pilóták vezették, mint Villeneuve csapattársa, Heinz-Harald Frentzen, valamint az akkor még F3000-ben versenyző Juan Pablo Montoya.

A Williams 1998-as szezonja az egyik legnehezebb időszak volt a csapat történetében. Először 1988 óta nem sikerült futamot nyerniük, és csak a harmadik helyen zárták a konstruktőri bajnokságot, a McLaren és a Ferrari mögött. A szezon végén Villeneuve elhagyta a csapatot és a BAR-hoz szerződött, míg Frentzen a Jordanhez igazolt, ahol pályafutása legjobb évét futotta 1999-ben, és két győzelmet szerezve a bajnoki címért is harcban volt, végül harmadik lett az összetettben.

A 03-as alvázszámú Williams-t Alex Zanardi is gyakran tesztelte, mielőtt 1999-ben visszatért volna a Forma–1-be. Az olasz pilóta azonban egy pont nélküli szezont produkált, majd 2000-ben Jenson Button váltotta a csapatnál. A Williams a BMW-vel kötött együttműködésnek köszönhetően 2000 után ismét versenyképes lett, és Ralf Schumacher megszakította a csapat nyeretlenségi sorozatát a 2001-es San Marinó-i Nagydíjon.

Az árverésen elkelt versenyautó alkalmas lehetne történelmi versenyeken és bemutatókon való részvételre, de jelenleg nem üzemképes, mivel csak egy makettmotor van benne, és hiányzik a kuplungja. Az új tulajdonosnak további alkatrészekre is szüksége lesz, mint például oldalsó terelőlemezekre és egy működő kormányra.