Mondjuk a BAC Mono már alapjában egy nem mindennapi és nagyon durva játékszer, ám a gyártó ezt még tovább tudta fokozni. Itt a Mono R, mely erősebb, könnyebb és nagyon kevés készül belőle.
A BAC Mono a világ egyik legegyedibb, ezzel együtt pedig az egyik legdurvább sportautója. A praktikumot felejtsd el, hiszen csak egy ülés van benne, csomagtartó pedig nincs, viszont az élmény garantált már az alap kivitelnél is.
Akkor képzeljük el, mit képes nyújtani a most bemutatott Mono R, melyben a Ford Focus RS motorja már 345 lóerőt teljesít, mindezek mellett pedig 25 kilóval könnyebb a karosszéria a grafénnel erősített karbon kompozitnak köszönhetően. Nem csak a 2,5 másodperces 100-as sprintről van szó, hanem például az irgalmatlanul jó kanyartempóról is, mely a Forma versenyek világából is ismert nagyobb aerodinamikai elemekkel az eddigieknél is stabilabb.
A Mono R egyetlen negatívuma, hogy nem juthat bárki hozzá. Nem csak azért, mert összesen 30 darabot gyártanak le belőle, hanem a nagyobb baj (vagy nem), hogy csak azok vehetik meg, akik már rendelkeznek egy alap példánnyal otthon.