A Leapmotor két modellje már elérhető Magyarországon is, viszont érdemes figyelni a kínai gyártó itt még nem kapható újdonságaira is. Ilyen például a C16 SUV, melyet most frissít fel alaposan a márka.
A Leapmotor hivatalosan június 18-án mutatja be a 2026-os modellévre szánt C16 frissített változatát, amely jelentős fejlesztésekkel érkezik. Az újgenerációs SUV előértékesítése június 6-án indult el Kínában, és a márka továbbra is kínálja a modell akkumulátoros elektromos (BEV) és hatótávnövelt (EREV) hajtáslánc-változatait. A Leapmotor ígérete szerint több mint 70 jelentős műszaki és kényelmi újítással készültek, többek között a hatótávolság megnövelésével, valamint a belső tér átdolgozásával és tágasabbá tételével. Emellett megjelennek az ötszemélyes kivitelek is, hogy a korábban csak hatülésesként elérhető modell szélesebb közönség igényeit is kielégítse.
A C16 eredetileg 2024 júniusában jelent meg, hatüléses elrendezéssel, és akkor is kétféle hajtáslánccal – BEV és EREV – volt elérhető. Idén januárban a Leapmotor újabb két BEV-verzióval bővítette a kínálatot. A most bemutatás előtt álló, 2026-os változatban összesen hat kivitel közül választhatnak a vásárlók: három EREV és három BEV konfiguráció lesz elérhető. Az EREV modellek előértékesítési ára rendre 169 800, 179 800 és 179 800 jüan, míg a BEV-kivitelekért 179 800, 189 800 és 189 800 jüant kér a gyártó, ami 23 640–26 400 amerikai dollárnak felel meg aktuális árfolyamon.
Technikai szempontból a legfontosabb újítás, hogy az új C16 BEV változatai 800 voltos nagyfeszültségű architektúrára épülnek, ami gyorsabb töltést és hatékonyabb energiafelhasználást tesz lehetővé. A tisztán elektromos modellek hatótávolsága eléri a 630 kilométert a kínai CLTC szabvány szerint, míg a hatótávnövelt változatok tisztán elektromos üzemben akár 280 kilométert is képesek megtenni, mielőtt a belső égésű motor besegítene. A Leapmotor nem közölt még minden részletet a 2026-os modellről, de a jelenleg forgalomban lévő C16 méretei 4915 mm hosszúságot, 1905 mm szélességet és 1770 mm magasságot mutatnak, 2825 mm-es tengelytáv mellett – ezek az értékek várhatóan nem változnak érdemben.
A C16 belső terében a prémiumabb érzést sugárzó anyaghasználat és digitális technológia dominál: nagy felbontású központi kijelző, digitális műszeregység, fejlett infotainment rendszer és vezetőtámogató funkciók is elérhetők. A gyártó célja, hogy a frissített modell ne csak az elektromos hajtásláncával, hanem a kényelmi extráival és a technológiai színvonalával is megállja a helyét az egyre versenyesebb középkategóriás SUV-szegmensben.
A Leapmotor eladásai az utóbbi időszakban jelentős növekedést mutattak: 2025 májusában a cég 45 067 járművet adott át, ami 148,1 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és 9,82 százalékos javulást az áprilisi eredményekhez viszonyítva. Az év első öt hónapjában a Leapmotor összesen 173 658 járművet szállított le, amely 160,83 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. Ebből májusban a C16 modell 4340 példányban talált gazdára, így az SUV a márka havi eladásainak közel 10 százalékát tette ki úgy, hogy azt még egyelőre csak a kínai piacon forgalmazzák. Ez változhat a jövőben.