Felfrissül a Suzuki Jimny, aminek köszönhetően régi piacokra térhet vissza

A Suzuki Jimny neve mára egyet jelent a megfizethető, strapabíró és karakteres terepjáróval. Noha több piacon már csak korlátozottan elérhető, a kis méretű off-roader kultuszstátusza mit sem csorbult, sőt, az utóbbi években a kereslet a használt Jimny modellek iránt is komolyan megnőtt, különösen ott, ahol újonnan már nem kapható. Úgy néz ki, hogy egy frissítéssel nemsokára változhat a dolog, azaz visszatérhet néhány régi piacára a modell.

A negyedik generációs Jimny 2018-as premierje óta alig változott valamit, de úgy tűnik, ez hamarosan módosul. Japán sajtóértesülések szerint a Suzuki augusztusban egy szerény modellfrissítést vezet be, elsősorban technológiai újításokkal. A formaterv szinte változatlan marad – ami talán nem is baj, hiszen a Jimny egyik fő vonzereje épp a retró, dobozszerű kialakítás.

A tervezett frissítés fókuszában a biztonságtechnikai fejlesztések állnak. A japán piacos háromajtós Jimny és a szélesebb nyomtávú Jimny Sierra is megkapja a legújabb Suzuki Safety Support csomagot. A rendszer kétkamerás vészfékasszisztenst, közlekedési tábla-felismerést, valamint automata váltós változatoknál adaptív tempomatot és hátsó keresztirányú forgalomfigyelőt is kínál majd. Ezek az újítások jelentős előrelépést jelentenek a korábbi, meglehetősen puritán felszereltséghez képest.

A Suzuki nem tervez komolyabb külső vagy belső átalakításokat – nem azért, mert ne tudnák, hanem mert egyszerűen nincs rá szükség. A gyártó még mindig küzd az évek óta tartó rendelésállomány feldolgozásával, különösen az ötaajtós Jimny Nomade esetében. Csak Japánban négy nap alatt 50 ezer példányra érkezett előrendelés – ez közel három és fél évnyi gyártást jelent.

A frissített Jimny továbbra is a jól bevált hajtásláncokat használja majd: Japánban a kei car kategóriába tartozó modellek 660 köbcentis turbós háromhengerest kapnak, míg a Sierra és Nomade 1,5 literes szívó benzinmotorral készülnek, ahogy eddig is.

A technikai frissítés megnyithatja az utat bizonyos piacokra való visszatérés előtt is. Ausztráliában például a háromajtós Jimnyt korábban kivonták a forgalomból biztonsági szabályozások miatt, de az új rendszerrel visszatérhet – legalábbis ideiglenesen.

Európában a modell már csak haszonjárműként kapható, mivel a személyautó-változat nem felelt meg a szigorú emissziós előírásoknak. A használtautó-piacon viszont épp emiatt különösen nagy a kereslet a korábbi szériák iránt, amelyek még személyautóként kerültek forgalomba. Aki most akar Jimnyt vásárolni Európában, gyakran kénytelen a használt példányok között keresgélni, ezek ára pedig köszönhetően a modell hírnevének és keresettségének, nem igazán csökken.

Bár korábban felmerült, hogy a Jimny is villanyosítható lenne, a Suzuki vezetése ezt jelenleg kizárja. A márka inkább az alternatív üzemanyagokat és a hagyományos belső égésű motorokat tartja járható útnak ennél a modellnél, így az elektromos Jimny egyelőre csak álom marad.