Felfrissült a Lotus Emira

A Lotus Emira jövő hónapban lesz négyéves, a brit sportautógyártó pedig némi frissítéssel tartja naprakészen a modellt. A 2026-os modellév újdonságai között szerepel egy új, élesebb hangolású V6 SE változat, valamint egy új belépőmodell, az Emira Turbo, amely kedvezőbb áron hozza a Lotus-élményt. Mindemellett műszaki és kényelmi fejlesztések is történtek a sorozaton belül.

Az új Lotus Emira V6 SE a korábbi Turbo SE szellemiségét viszi tovább, de immár egy kompresszoros 3,5 literes V6-os motorral, amely 400 lóerőt teljesít. A meghajtás hatfokozatú kézi vagy automata váltóval rendelhető, a 0–100 km/h-s sprint pedig mindössze 4,3 másodpercet vesz igénybe.

Noha a hajtáslánc megegyezik az alap V6 Emiráéval, az SE változat különlegessége a finomhangolt futómű, amely új lengéscsillapítókat és kétféle beállítást (Tour és Sport) kínál. Emellett kisebb futómű-geometriai módosításokat is végrehajtottak, hogy élesebb kormányreakciókat és kényelmesebb rugózást érjenek el.

A modell kívülről Zinc szürke fényezéssel, fekete díszítőelemekkel, 20 colos kovácsolt könnyűfém felniken elhelyezett piros féknyergekkel és sportos külső jegyekkel tűnik ki a többi változat közül. Persze nem kell a megrendelőnek mindenképp az exkluzív szürke árnyalathoz ragaszkodnia, ugyanis összesen15 féle fényezés, 4 féle féknyereg-szín, 8 különböző felni és 7 belső dizájn közül lehet választani ennél a kivitelnél is.

Az új belépőszintű változat, az Emira Turbo 97 500 eurós kezdőárral jelenik meg. A motor a Mercedes-AMG-től származik: egy 2.0 literes, turbós négyhengeres, amely ebben a konfigurációban 365 lóerőt ad le. A hajtás egy nyolcfokozatú duplakuplungos automatán keresztül jut az aszfaltra, így a 0–100-as gyorsulás 4,4 másodperc, a végsebesség pedig 275 km/h.

Bár ez a legolcsóbb Emira, a felszereltség nem szegényes: 12 irányban állítható első ülések, 10,25 colos digitális műszeregység, 12,3 colos infotainment Android Auto és Apple CarPlay támogatással, valamint számos vezetéstámogató rendszer (pl. vészfékezési asszisztens, közlekedési tábla felismerés, holttérfigyelő, fáradtságérzékelő) is jár hozzá.

A 2026-os Emira nemcsak új modellváltozatokkal bővült, hanem több fontos műszaki fejlesztést is kapott, amelyek a teljesítményt és a használhatóságot egyaránt javítják. A hűtőrendszert optimalizálták: az áttervezett olaj- és hűtőfolyadék-áramlás hatékonyabb hőelvezetést tesz lehetővé a váltó és a radiátor számára, miközben a tömeg is csökkent. A légkondicionáló vezérlését is finomhangolták, így az mostantól stabilabb belső hőmérsékletet biztosít extrém melegben. Emellett megváltozott a motor termosztátjának nyitási hőfoka is: a korábbi 65 °C helyett már 75 °C-nál nyit, ezáltal gyorsabban bemelegszik a hajtáslánc hűvösebb időjárás esetén. A duplakuplungos automata váltót is újrakalibrálták, aminek köszönhetően gyorsabban vált, egyenletesebben működik, és finomabb kapcsolatot biztosít a vezető és a hajtáslánc között.