Hivatalos pezsgő szponzort cserél a Forma-1, azaz mostantól a Ferrari Trento szállítja majd az értékes nedűt az ünnepléshez. Ezzel még ha átvitt értelemben is, de legalább három évre borítékolt a Ferrari helye a dobogón.
A Forma-1 elengedhetetlen része már a kezdetek óta a jellegzetes dobogós pezsgőbontás, melyhez eddig a legkülönbözőbb neves gyártók biztosították az alapanyagot. 2000 után például a Mumm nedűjét locsolhatták egymásra a versenyzők, majd megjelent a Moët et Chandon, illetve a Carbon Champagne is a támogatók között. Természetesen hivatalos pezsgő szponzornak lenni nem olcsó mulatság az F1-ben, így egy-egy márka pár évnél tovább nem igazán szokta kihúzni ebben a pozícióban. Most is lesz egy váltás, ugyanis az idei szezontól kezdve három éven keresztül a Ferrari Trento szállítja a palackokat.
Na de hogy jön össze a Ferrari és a pezsgő? Ez nem éppen egy újkeletű sztori, melyre a gyártó hivatalos ismertetője ad kimerítő választ: „A Ferrari legendája Giulio Ferrarival kezdődött 1902-ben, és az álmával, hogy Trentinoban olyan bort alkosson, mely versenyre kelhet a legjobb francia pezsgőkkel. Úttörő volt hazájában, és az első, aki megvalósította térségének kivételes potenciálját, valamint ő telepítette Olaszországban a jelentősebb chardonnay populációkat. Nem egy rendkívül exkluzív palackot állított elő, már-már megszállott minőségre fordított figyelemmel. A Ferrari azonnal jelentős nemzetközi elismerésben részesült és a mai napig egy ugyancsak válogatós ügyfélkör formál rá jogot. Jelenleg a Lunelli család harmadik generációja tartja életben a Ferrari álmot: Marcello, Matteo, Camilla és Alessandro vezetik a céget, a Ferrarit az olasz életstílus nagyköveteiként reklámozva a világban. 2017 óta organikusan művelik a szőlőiket.”
Az egyelőre nem tisztázott, hogy pontosan a gyártó mely pezsgője kerül majd a versenyzők kezébe, de egyes feltételezések szerint egy egyedi címkés Jeroboam palackos Blanc de blancs lesz a kiválasztott fajta. Matteo Lunelli, a Ferrari Trento vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy egy új kalandot lát a most kihirdetett megegyezésben, amitől a dicsőség mellett természetesen azt is várja, hogy legalább megduplázódjanak a Ferrari pezsgő eladásai. Hiába, az üzlet az még mindig üzlet!