Az ausztrál Autotique tuningműhely két vadonatúj karosszériakészlettel rukkolt elő az első generációs Honda NSX-hez, amelyeket kifejezetten arra terveztek, hogy a legendás sportautónak modernebb, már-már szupersportkocsi-jellegű megjelenést adjanak. A Widebody és az OEM Plus névre keresztelt szettek először a Sydney-ben megrendezett Session AU kiállításon mutatkoztak be. A forgalmazás előrendelés formájában hamarosan elindul, de a végleges árakról egyelőre nincs hivatalos információ.
Az NSX, különösen a 1990 és 2001 között gyártott, első generációs példányok – ma már egyre keresettebb használt autók a sportkocsi-rajongók körében, akik többségében az eredeti, gyári állapotú modelleket részesítik előnyben. Ennek ellenére olyan piacokon, mint Ausztrália, nagy hagyománya van az egyedi optikai átalakításoknak, és ez az új projekt is ebbe a trendbe illeszkedik.
A látványosabb Widebody szett története Norvégiában kezdődött, ahol Piston Zero autótervező álmodta meg a koncepciót. A prototípus Thaiföldön, a Mozy műhelyében készült el, míg az Autotique gondoskodott arról, hogy sorozatgyártásra alkalmas formát nyerjen. Az átalakítás magában foglalja a teljesen új lökhárítókat, szélesített sárvédőket, modern LED-es nappali menetfényeket és egy mély első splittert, amely komoly, pályaverseny-autókra emlékeztető megjelenést kölcsönöz a modellnek.
Az oldalnézetet agresszív küszöbtoldatok és széles felnik teszik még sportosabbá, hátul pedig új LED-es hátsó lámpák, diffúzoros lökhárító, duplakipufogó és fix hátsó szárny teszi teljessé az összképet. A készlet ugyanakkor megtartja az első generációs NSX klasszikus arányait és jellegzetes pop-up fényszóróit.
Azoknak, akik nem vágynak túlzottan agresszív kiállásra, az OEM Plus készlet kínál megoldást. Ennél a változatnál a frissített légbeömlőkkel ellátott első lökhárító, a finoman megemelt motorháztető és a diszkrét oldalsó és hátsó toldatok adják a modernizált, de elegáns összképet.
Az Autotique jelenleg nem kínál motor- vagy futóműtuningot az NSX-hez. Az eredeti 3,0 literes, V6-os VTEC motor marad a helyén, amely 270 lóerős teljesítményével és 285 Nm nyomatékával továbbra is ikonikus vezetési élményt nyújt.
A rendelésindítás dátuma és a készletek ára továbbra sem ismert. Az viszont komoly kérdés, hogy a tulajdonosok hajlandóak-e belevágni egy ilyen átalakításba, hiszen az első generációs Honda NSX-ek ma már igazi gyűjtői darabnak számítanak, és a használt autópiacon egyre magasabb összegeket kérnek értük. Egy ilyen átalakítás növeli az egyediségét, de kockázatos lehet, ha a jármű eredeti értékét nézzük.