Fordulóponton a BMW konszern: visszaesés a zászlóshajónál, szárnyalás a kisebb márkáknál

A BMW konszern 2025 második negyedévében mérsékelt növekedést ért el az összeladások terén, ám a részletek tanulságos képet festenek a márkacsalád belső viszonyairól. Miközben a prémium kategóriás Mini és a sportos BMW M szárnyal, maga a BMW márka kevesebb autót tudott értékesíteni, mint egy évvel korábban.

A cég teljes járműeladása világszerte valamivel meghaladta a 621 ezer darabot az április és június közötti időszakban, ez 0,4 százalékos emelkedést jelent. Ugyanakkor a BMW emblémás modellekből mintegy 550 ezer fogyott – ami 2,6 százalékos visszaesésnek felel meg. Ezzel szemben a Mini márka közel harmadával növelte forgalmát, a BMW M divízió pedig közel 8 százalékos erősödést mutatott. A luxuskategóriás Rolls-Royce sem maradt le: 9,4 százalékkal több járművet adott át vevőinek, mint tavaly ilyenkor.

A motorkerékpáros részleg, a BMW Motorrad viszont gyengébb félévet zárt: a darabszám 8 százalékkal csökkent.

Bár a BMW alapmárka csökkenést könyvelhetett el, az elektrifikált modellek iránti kereslet tovább nő. Az év első felében a tisztán elektromos típusok 15,7 százalékkal, a plug-in hibridekkel együtt számolt kategória pedig 18,5 százalékkal bővült. Az elektromobilitás előretörése kulcsfontosságú lesz, mivel a vállalat hamarosan piacra dobja az új generációs Neue Klasse modelleket, amelyek modern technológiával és friss dizájnnal kívánják visszacsábítani a vásárlókat.

Eközben számos piacon az eladó autó kínálat egyre inkább átalakul: a belső égésű motorral szerelt típusok visszaszorulnak, az újak egyre inkább hibrid vagy tisztán elektromos hajtással érkeznek, ami a BMW jövőjét is alapjaiban formálja át.

Földrajzi szinten egyértelműen látszik, hol akad nehézség: a kínai piacon 13,7 százalékos visszaesést regisztráltak, ami bár érzékeny, még mindig kevésbé drámai, mint a német riválisok eredményei. Európában ezzel szemben jelentős, 10 százalékot meghaladó növekedést könyveltek el, Németországban pedig közel 8 százalékkal nőtt az értékesítés. Az amerikai kontinensen kisebb, de stabil emelkedést mértek.