Bemutatkozott a BMW legkisebb szabadidő-terepjárójának új generációja, az X1 pedig már a keresztmotoros, fronthajtású padlólemezre épül.
730 ezer eladott példány után megjelent a BMW X1 második generációja, amely búcsút intett a hátsókerék-hajtásnak, és a bajor márka keresztmotoros, fronthajtású padlólemezére épül, akárcsak a 2-es sorozat Active Tourer egyterűje. Az új modell 4,44 méter hosszú, így valamivel rövidebb, de kicsivel szélesebb és jóval magasabb a korábbinál. A kilenc centivel megnyújtott tengelytáv az utastér méretének is jót tett, itt egyébként magasabban ülnek az utasok, de a csomagtér kapacitása is jelentősen, 505 literesre bővült. A hátsó ülések felárért sínen tologathatók, a praktikusan három részre osztott támla előredöntésével pedig 1550 literesre nő a raktér.
A hosszmotoros, hátsókerék-hajtású elődjével szemben az új X1 kisebb teljesítményű tagja alapáron az első kerekeket hajtja, de a legtöbb kivitelnél széria az automatikus nyomatékelosztású xDrive összkerékhajtás. A kétliteres, benzines turbómotor 192 és 231 lóerős kivitelben kérhető, míg a szintén kétezres, négyhengeres turbódízel 150, 190 és 231 lóerős változatokban érhető el, a hatfokozatú kézi helyett nyolcsebességes automata váltót lehet rendelni. A legerősebb kivitel menetteljesítményei figyelemreméltók: az xDrive25i és xDrive25d egyaránt 6,5-6,6 másodperc alatt van százon és 235 km/óra a végsebességük. A legtakarékosabb ugyanakkor az sDrive18d, amely beéri 4,3 literrel százon, de lassúnak ez sem nevezhető: 9,2 másodperc alatt gyorsul százra, és a végsebessége meghaladja a kétszázat.
Az új X1 hátul multilink futóműve a 2-es sorozat Gran Tourer kiviteléből származik, a lengéscsillapítók pedig felárért Comfort és Sport fokozatba állíthatók. Az autóhoz rengeteg asszisztens, így adaptív tempomat, önállóan parkoló rendszer, holttérfigyelő, sávelhagyás-figyelmeztetés, vészfékező rendszer és head-up display is rendelhető. A BMW legújabb szabadidő-autója októberben kerül a piacra.