A Hyundai N RN24 első ránézésre egy csővázas Buggy és egy elektromos utcai autó szerelemgyereke lehetne, amiben van is némi igazság. Ez a gyáriak legújabb guruló laboratóriuma, aminek segítségével a jövő sportos modelljeit tökéletesítik majd.
A Hyundai N-es részlege szépen lassan teljesen átáll az elektromos modellekre. Az Ioniq 5 N-el már volt egy nagy gurításuk, nemsokára pedig az ígéretek szerint érkezik egy másik villanyos sportkocsi is, mely az N Vision 74 szériagyártásra érett megfelelője lesz.
Természetesen ezzel még nincs vége a sztorinak, az ázsiai gyártó már gőzerővel készül még nagyobb dobásokra, amiknek lényegében az első előfutárát mutatták most be. Ez nem más, mint az RN24, mely első ránézésre egy elektromos autó és egy csővázas csupasz versenygép keresztezése. Sőt, nem is ránézésre az, hanem ténylegesen annak tekinthető.
Lényegében a gyáriak fogták az Ioniq 5 N hajtását és technikáját és átültették egy WRC által inspirált egyedi gyártású csövezett vázba. Persze, a Hyundai elmondása szerint ez nem volt olyan egyszerű mutatvány, mivel az egyedi karosszéria tengelytávolsága 34 centivel rövidebb, mint az 5 N esetében, így például a 84 kWh teljesítményű akkumulátor csak úgy fért bele, hogy azt először cellákra szedték és a helyhez alkalmazkodva építették vissza.
A kisméretű guruló labor alatt egy a rali világából átültetett állítható futómű található nagy szilárdságú segédvázakkal kiegészítve, azaz egészen szélsőséges keretek között lehet tesztelni a fejlesztés alatt álló autó viselkedését.
A két elektromos motor 650 lóerős összteljesítménnyel rendelkezik és teljesen mind a kettő tengely hajtott. Az összkerekes viselkedést ráadásul úgy állították be a gyáriak, hogy azzal a WRC-ben használt i20 versenyautó mechanikus összkerék meghajtását tudják szimulálni. Bizony, ez igény esetén nem kevés játékosságot enged a kanyarokban, ami a mellékelt videón is tökéletesen megfigyelhető.
Elektromos konstrukció ellenére nem elhanyagolható hangzást tud felmutatni az RN24, ami nem másnak tudható be, mint hogy az N Active Sound+ rendszert kiegészítették még két külső hangszóróval is, illetve a hátsó kerékdobokat mintegy rezonancia-erősítőként használják a kellő hatás érdekében.
Az RN24 tehát nem tekinthető koncepciónak sem pedig értelmezhető modellnek, egy az egyben azért építették, hogy későbbi modellek fejlesztéséhez használják fel, legyen az éppen egy utcai, vagy versenypályára szánt modell.