
A megbízhatóság példaképének szokás nevezni, és ez nagyjából igaz is a Toyota kompakt modelljének utolsó olyan generációjára, ahol még az ötajtósnak is Corolla volt a neve.
A megbízhatóság példaképének szokás nevezni, és ez nagyjából igaz is a Toyota kompakt modelljének utolsó olyan generációjára, ahol még az ötajtósnak is Corolla volt a neve.
Szabadidő-autónak tűnik, pedig igazából egy jól megtermett kisautó az első Suzuki SX4, amit elnyűhetetlen, egyszerű technikája tehet jó vétellé használtan is.
Új korában a piac legolcsóbban megvásárolható autója volt az apró Fiat Seicento, az egyszerű felépítésű városi mini használtan sem számít rossz vételnek.
A Renault egykori büszkesége közel sem tökéletes autó, mégis megfontolható választás lehet, hiszen ár/érték arányt vizsgálva nehezen találunk nála jobb hasonló korú és kategóriájú autót a használt piacon.
Sportos, olcsó, jópofa és egészen kellemes vezetni – ezek az érvek szólnak az Opel Tigra mellett, ha valaki kisautót keres kéthavi átlagbér összegéig. Senkit sem fogunk lebeszélni róla, de azért van mit megnéznünk a kiszemelt példányon, mielőtt beleugrunk!
Úgy csinálta meg a „7 embert is vihetünk”-trükköt a Peugeot 307 SW változata, hogy közben teljesen személyautós maradt a kezelhetősége. Kompakt, olcsón üzemben tartható, kényelmes és praktikus autó még mindig.
Különcök kedvence lehet a Peugeot 406 Coupé, amely kívülről elegáns, belülről kissé unalmas, de legalább nagyon tágas. Az autó kiforrott konstrukció volt, mindmáig kevés a gond velük és bármelyik változatot élmény vezetni.
Még tízévesen is remek autó a Volvo V70-es, többnyire ritkán kell hozzányúlni és az alkatrészeinek ára sem különösebben borsos. Előnye megbízhatósága és példátlanul ergonomikus kialakítása (elől), hátránya a szűkös hátsó lábtér és a viszonylag alacsony csomagtér. Elsőrangú választás azoknak, akik sokat és jellemzően hosszan utaznak, de éppen ezért nehéz olyan példányt kifogni belőle, amelyben nem horrorisztikusan sok a kilométer.
A BX-széria nem volt túl látványos, de a nyolcvanas években üzletileg bejött a Citroënnek. Olyan modellt kellett alkotniuk, amely méltó utóda lehet. Ez volt a Xantia, amely megállta a helyét – de áttörést nem hozott. Ma viszont a használtautó piac egyik legjobb vétele ár/érték arány szempontjából.
Megjelenésekor kissé drága volt ugyan a svédek sportos középkategóriás modellje, de ezt jórészt ellensúlyozta bőséges biztonsági- és kényelmi felszerelése. Immár tíz éve nem gyártják, de még sok fut belőle az utakon – és már nem is drága, viszont mindmáig jó autónak minősül.