A General Motors bemutatta a Corvette jövőjét vizionáló új tanulmányautóját, amely nemcsak a legendás amerikai sportautó következő generációjába enged bepillantást, hanem a vállalat vadonatúj brit formatervező stúdiójának első nyilvános munkája is egyben. A Royal Leamington Spa városában működő központ vezetője nem más, mint Julian Thomson, akit korábban a Jaguar és a Lotus formanyelvének alakítójaként ismerhettünk meg.
A futurisztikus, hiperautós beütésű Corvette-tanulmány az első a GM idei három tervezett Corvette-koncepciója közül, amelyek a világ különböző tájain működő dizájnstúdiók kreativitását tükrözik majd. Az Autocar értesülései szerint a harmadik koncepció idén nyáron, a Goodwood Festival of Speed eseményen mutatkozhat be, és végül a 2028-ra várt C9-es sorozatgyártású modell formavilágát is befolyásolhatja.
A most bemutatott tanulmány nem a közeli szériagyártásra szánt autó finomított változata, hanem klasszikus értelemben vett formakísérlet, amely bátor vonalvezetésével inkább inspirációként szolgál a jövő tervezői számára. A formaterv alsó része – hatalmas oldalsó légbeömlőkkel, mélyre húzott orrkiképzéssel és hátsó kerék előtti aerodinamikai csatornákkal – a modern hiperautók világát idézi, nem is tagadva, hogy akár az Aston Martin Valkyrie is inspirációként szolgált. (A Valkyrie tervezőstúdiója mindössze 18 kilométerre található.)
A felső rész ugyanakkor sokkal visszafogottabb és hagyománytisztelőbb. A látványos sárvédőívek a klasszikus 1965-ös Mako Shark tanulmányra utalnak, amely annak idején a harmadik generációs Corvette (C3) előfutára volt. A különleges kialakítású, „szemellenző-szerű” szélvédő pedig a legendás 1963-as C2-es split-window hátsó üvegét idézi meg – nem véletlenül, hiszen a tanulmány is osztott hátsó szélvédővel rendelkezik.
Bár a hajtásláncról konkrét információkat nem közöltek, a formatanulmány teljes mértékben elektromosnak tűnik, és nem láthatóak rajta a klasszikus V8-as Corvette-ekre jellemző motortér-szellőzők vagy kipufogónyílások sem. A kabinba különleges, felfelé nyíló ajtókon keresztül lehet bejutni, ahol a vezetőt egy futurisztikus, ovális kormánykerék várja, szintén a Valkyrie világát idézve.
A GM új dizájnközpontja egyértelműen Európát célozza meg, hiszen a vállalat újra pozicionálni kívánja a Chevrolet és a Cadillac márkákat a kontinensen, miután 2017-ben eladta európai érdekeltségeit (Opel, Vauxhall) a Stellantis-csoportnak. Az új brit központ kulcsszerepet kaphat ebben a stratégiában, különösen úgy, hogy olyan tapasztalt szakember irányítja, mint Julian Thomson, aki a Lotus Elise és számos Jaguar-modell formáját is jegyzi.
Michael Simcoe, a GM globális dizájnért felelős alelnöke szerint a három különböző Corvette-koncepció célja nem csupán az, hogy új irányokat jelöljenek ki, hanem hogy különböző kreatív kultúrák és látásmódok találkozzanak, miközben hűek maradnak a Corvette örökségéhez.