A Berkeley akkor sem volt igazán széles körben ismert márka, amikor aktívan tevékenykedett, az 1960-as megszűnése után azonban ténylegesen feledésbe merült a neve. Most viszont visszatér, ráadásul az elektromos autózásba is belekóstol a feléledő márka.
Nem az autóipar meghatározó résztvevője a Berkeley, hiszen csak négy évig üzemelt autógyártóként 1956 és 1960 között, ám nem mehetnek el mellette szó nélkül a régi különlegességekre vágyó gyűjtők. Az egykori angol márka ugyanis kimondottan aprócska, sportos kinézetű, ám jelentősen alulmotorizált autókkal foglalkozott a hobbijárgányokra vágyók legnagyobb örömére. Valamilyen szinten érthető azonban, hogy széles körben ezzel a koncepcióval nem találták meg a számításaikat, így elkerülhetetlen volt a gyártás beszüntetése.
Egészen idáig! Most ugyanis új tulajdonosi körrel, de ismét harcba száll a négykerekű különlegességekre vágyók kezeiért a márka. A recept bizonyos szinten marad a régi, azaz most sem gigantikus luxuslimuzinokkal rukkol elő a gyártó, viszont motorikusan nem lehet panasza majd annak, aki befizet a Berkeley Bandit legújabb generációjára.
Az ugyanis elérhető lesz benzines motorral, egészen pontosan a Ford 2,3 literes turbós egységével 406 lóerős teljesítménnyel, illetve később érkezik majd egy elektromos variáns is Erről a gyáriak most csupán annyit árultak el, hogy azt a hajtást az elektromos sportrepülőket is fejlesztő részleg csiszolgatja, ami nem kevés teljesítményt és rugalmasságot sejtet már most.
Az első újkori Berkeley érkezésének dátuma azonban még kérdéses, főnek annak fényében, hogy a gyártó egyelőre még igazi fényképeket sem közölt róla, csupán számítógéppel szerkesztett képeken csodálhatjuk meg az elképzeléseket.