Bár a legtöbb gyártó gőzerővel fejleszt tisztán elektromos irányba, néhány nagyobb márka még nem feledkezett el a hidrogénes megoldásról sem, mint ígéretes alternatíva. A BMW most megmutatta, hogy ők miben látják a jövőt.
A szigorodó környezetvédelmi normák hatására a legtöbb gyártó már nagy erővel dolgozik a saját elektromos hajtásán. Viszont nem szabad elfelejteni egy másik alternatívát, a hidrogéncellás megoldást sem. A BMW például nem tette.
Egészen pontosan 2013 óta folyik közösen a fejlesztés a Toyotával, melynek most megszületett az első kész gyümölcse: az üzemanyagcellás hajtás, mely a jövő bajor járgányaiban is megtalálható lesz. A rendszer különlegessége, hogy itt a cellákat az autó orrában helyezik el, míg a hidrogén tartályok és az elektromos átalakító alul, a villanyos motor pedig a hátsó tengelynél kapott helyet.
A gyáriak azt is elárulták, hogy a közúti tesztelések két év múlva indulnak el átalakított BMW X5-ösökkel, ám a piaci megjelenésre csak az évtized második felében számíthatunk.