Az Audi bemutatta a megújult Q3-ast, amely még 2025 vége előtt piacra kerül Európában. A harmadik generációs szabadidő-autó nemcsak látványosabb formát kapott, de hatékonyabb, modernebb és prémiumabb is lett, mint elődje. A vásárlók benzines, dízel- és plug-in hibrid hajtásláncok közül választhatnak, akár 268 lóerős teljesítménnyel.
Kívülről az új Q3 feltűnőbb, dinamikusabb formavilágot kapott. Az orr rész közepén egy széles Singleframe hűtőrács trónol, kétoldalt megosztott fényszórókkal. A digitális nappali menetfények 23 szegmensből álló, pixeles kialakítást kaptak, és négy különböző fénygrafikát kínálnak, személyre szabható nyitó/záró animációval.
Az alsó egységekbe épített Digital Matrix LED fényszórók mikro-LED modult használnak, aminek köszönhetően jelentősen javul a megvilágítás. A rendszer új biztonsági funkciókat is kínál, például figyelmeztető fényt, ha a sofőr egy másik jármű által elfoglalt sávba jelezne.
Hátul hangsúlyos kerékívek, 17–20 colos felnik és egy enyhén lejtő tetővonal ad sportos megjelenést. A hátsó oszlop izmos vállvonalba torkollik, amit LED fénycsík, megvilágított Audi-embléma és opcionális digitális OLED hátsó lámpák egészítenek ki. A légellenállási együttható 0,30-ra csökkent. A kínálatban S line kivitel is szerepel, egyedi lökhárítókkal és selenit ezüst díszítésekkel.
A beltér komoly átalakuláson ment keresztül. Eltűntek a hagyományos kapcsolók és a váltókar, helyét a kormánykerék jobb oldalára szerelt, kis méretű kapcsoló vette át. A műszerfalon két nagyméretű kijelző dominál: egy 11,9 colos digitális műszeregység és egy 12,8 colos központi infotainment képernyő. Az új középkonzolban 15 wattos vezeték nélküli telefontöltő is helyet kapott.
Az utastér hangulatvilágítása szintén látványos: az opcióként rendelhető fénycsomag a műszerfalon és a középkonzolon is kínál „jelzőfényeket”, míg az ajtópaneleken lézerrel kivágott, öt zónára osztott 300 apró lyuk biztosítja a dinamikus fényjátékot. A prémium hangzásról egy 12 hangszórós Sonos audiorendszer gondoskodik, míg az infotainment rendszeren megjelenik az Audi új, mesterséges intelligenciával támogatott virtuális asszisztense, egy animált avatár formájában.
A fenntarthatóságra is figyeltek: az „Impressum” nevű üléskárpit 100%-ban újrahasznosított poliészterből készül, a padlószőnyegek pedig Econyl anyagból, amely régi halászhálók, szőnyegmaradványok és ipari hulladék újrahasznosításával jön létre. A hátsó üléssor csúsztatható és állítható dőlésszögű háttámlával rendelkezik. A csomagtér alaphelyzetben 488 literes, az ülések ledöntésével pedig 1 386 literesre bővíthető.
Az új Q3 benzin-, dízel- és plug-in hibrid hajtásláncokkal lesz elérhető. Az alapváltozat egy 1,5 literes négyhengeres TFSI benzinmotor, amely 150 lóerőt ad le. Fölötte a 2,0 literes TFSI szerepel 265 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal. A dízel kínálatot a kétliteres TDI képviseli, amely 150 lóerőt és 360 Nm-t tud. Ez a változat elsőkerék-hajtással és hétfokozatú S tronic váltóval érkezik. A legérdekesebb változat a Q3 e-hybrid, amely egy 25,7 kWh-s akkumulátort és 272 lóerős rendszerteljesítményt kínál, 400 Nm nyomatékkal. Az Audi szerint a WLTP-szabvány szerint akár 119 km-t is megtehet kizárólag elektromos üzemben. A 50 kW-os gyorstöltésnek köszönhetően az akkumulátor 10-ről 80%-ra kevesebb mint 30 perc alatt feltölthető.
Bár a szabadidő-autók nem elsősorban vezetési élményükről ismertek, az Audi szerint az új Q3 fejlesztett futóműve javított menetdinamikát nyújt. Az alap futómű mellett sportos hangolású és adaptív, gyorsabban reagáló dupla szelepű lengéscsillapítókkal szerelt változat is elérhető. A progresszív kormányzás mellett új vezetőtámogató rendszerek is megjelentek. Az egyik ilyen a „betanított parkolás”, amelynek révén az autó megtanulja a rendszeresen használt parkolómanővereket. Emellett a „vészasszisztens” szükség esetén képes átvenni az irányítást, ha a vezető cselekvőképtelenné válik.
Az új Audi Q3 2025 októberében jelenik meg Németországban, alapára 44 600 euró. A modell gyártása az ingolstadti és a győri gyárban zajlik majd.