Itt vannak a Renault és a Volvo összefogásából született első áruszállítók

A Flexis Mobility tavaly robbant be a piacra, mint a Renault, a Volvo és a CMA CGM hajózási vállalat közös vállalkozása. Mostanra megérkeztek az első eredmények is, azaz a cég három új elektromos kishaszongépjárművet mutatott be.

A Renault és a Volvo még tavaly döntött úgy, hogy egy hajózási vállalat bevonásával új céget alapít. Ez lett a Flexis Mobility, melynek első termékei még csak most mutatkoztak be. három új elektromos áruszállító képében.

A városi áruszállítás forradalmasítására tervezett modellek egy elektromos „gördeszka” platformra épülnek, és közös elektronikai architektúrát használnak. Mindhárom modell testre szabható belső térrel rendelkezik, valamint alacsony padlómagassággal, amely megkönnyíti a rakodást és a csomagok mozgatását.

A Flexis szerint az autók akár 450 km-es WLTP hatótávot kínálnak, és kevesebb mint 20 perc alatt 80%-os töltöttségi szintre tölthetők. A vállalat a sofőrök ergonómiájára és biztonságára is odafigyelt: az üléseket úgy helyezték el, hogy csökkentsék a térd terhelését, ami különösen fontos lehet, hiszen egy futár naponta akár 250-szer is kiszállhat a járművéből a felmérések szerint.

Na de, milyen járgányokról is van szó pontosan? A Step-in modell egy közepes méretű furgon, amely eltolható első ajtókkal és egy hátsó redőnyajtóval rendelkezik, ami igazi újdonság az európai piacon. Az utastér és a raktér közötti átjárás egyszerű, ráadásul a 1900 mm-es belmagasság lehetővé teszi, hogy a sofőr kényelmesen állva mozogjon az autó belsejében.

A Cargo Van egy városi, utolsó kilométeres kiszállításra optimalizált jármű, amely könnyen átalakítható dobozos raktérrel rendelkezik. Ez a raktér többféle szélességgel és magassággal használható, és akár hűtött rakodódobozok is integrálhatók bele. Az autó klasszikus első ajtókkal és alacsony fülkemagassággal készül.

A Panel Van talán a legérdekesebb a három közül, mivel a piac ismertebb szereplőit hivatott kihívni. A Flexis nem közölt túl sok részletet erről a modellről, de annyit azért elmondtak, hogy a jármű kiváló manőverezhetőséget biztosít, rakodási belmagassága szintén 1900 mm, és többfunkciós kialakítása révén minden jelenlegi piaci igényre választ ad. Mindezek mellett a másik két modellhez képest jóval sportosabb dizájnról beszélhetünk ebben az esetben.

A furgonokat a Renault Sandouville-i üzemében fogják gyártani, az első kiszállításokat pedig 2026-ra tervezik. A Flexis közvetlenül flottakezelőknek és logisztikai szolgáltatóknak értékesíti a járműveket, de a Renault is forgalmazza majd őket saját márkanév alatt.

Eddig 20 prototípus készült el, amelyek 2024 márciusa óta több mint 9000 órányi tesztvezetést teljesítettek. A vállalat már most tíz megrendelési szándéknyilatkozatot kapott logisztikai partnerektől Franciaországból, Németországból és az Egyesült Királyságból, köztük a Colis Privé, a DB Schenker és a HIVED cégektől.