Jim Clark előtt tiszteleg egy limitált szériával a Lotus

A Lotus a motorsport-történelme egyik legikonikusabb alakja, Jim Clark előtt tiszteleg egy különleges szériával. A retro-dizájnos Emira modellből összesen 60 darabot készítenek csak el az angolok.

Ha egy gyártó olyan komoly motorsport-történelemmel rendelkezik, mint a Lotus, akkor érthető, hogy szívesen tekintenek vissza néha a régmúlt eseményeire és karaktereire. Most például Jim Clark, egykori Forma 1 világbajnokuk és Indy 500 bajnokuk előtt tisztelegnek egy különleges Emira szériával.

A kocsi megjelenése természetesen Clark egykori Lotus Type 38 versenyautójának dizájnját eleveníti fel. Az autó karosszériáját Clark Racing Green fényezés borítja, amelyet fekete tető, ezüst tükrök és sárga versenycsík egészítenek ki. További részletek közé tartozik a kézzel festett sárga kontúrcsík és a sárga kipufogóvégek, valamint a különleges „Clark Edition” emblémák és az egyedi, kék anodizált közepű alumínium tanksapka.

Az utastér különlegessége az aszimmetrikus üléskárpitozás: a sofőrülés piros bőr és Alcantara, míg az utasülés fekete bőr és Alcantara bevonatot kapott. A kormány és a műszerfal is piros betétekkel díszített, míg a sebességváltó gombja retro stílusú fabetéttel készült. A Clark Edition belterében Jim Clark aláírása is megtalálható a műszerfalon, és az ülésekbe integrált plakett emlékeztet a versenyző 1965-ös diadalaira.

A küszöbdíszléceken karbonból készült díszítőelemek és „1 a 60-ból” felirat található, utalva a széria szigorúan korlátozott darabszámára.

A limitált széria alapját az Emira V6 adja, amely egy 3,5 literes, kompresszoros V6-os motort kapott, 400 lóerős teljesítménnyel és 420 Nm nyomatékkal. Az erőforrás egy hatsebességes kézi váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, egy mechanikus önzáró differenciálművön keresztül. A gyártó szerint az autó 4,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, végsebessége pedig eléri a 290 km/órát.

A gyártás tehát 60 példányra korlátozott és az értékesítés csak néhány kiválasztott piacon indul el. Az Egyesült Királyságban az árak 115 000 fontnál, míg Németországban 140 000 eurónál kezdődnek.