A Mini történetének egyik legnagyobb fordulópontja előtt állhat: a márka következő generációs elektromos modelljei hátsókerék-hajtásra válthatnak a BMW-vel közösen fejlesztett platformok miatt, melyek csak a hátsó és az összkerék-meghajtást támogatják.
Az 1959-es ikonikus eredeti óta minden Mini elsőkerék-hajtású volt, kivéve néhány Countryman és Clubman All4 változatot, amelyekhez összkerékhajtást kínáltak a gyáriak. Most azonban a Mini a BMW csoport következő elektromos architektúrájára állhat át, amely alapjaiban változtathatja meg a hajtásképletet.
A BMW Neue Klasse platformja idén a BMW iX3 modellben debütál, és támogat egy-, két-, három- és akár négy villanymotort is. Az alapverziók viszont kizárólag hátsókerék-hajtásúak, mivel az egyetlen beépített sebességváltóval rendelkező elektromotor a hátsó tengelyen kap helyet. A BMW mérnökei az Autocar magazinnak elmondták, hogy egyelőre nincsenek tervek az architektúra elsőkerék-hajtásra való átalakítására, ami alapvetően határozhatja meg a cégcsoport márkáinak a jövőjét.
Mivel a Mini teljesen elektromos palettája még viszonylag új ( a Cooper és a Countryman 2023-ban, az Aceman pedig 2024-ben debütált) , a következő generációs modellek még néhány évnyire vannak.
Előbb-utóbb azonban a Mininek át kell vennie az új platformot, amely jelentős hatótávbeli, technológiai, teljesítménybeli és töltési sebességbeli előnyöket ígér, miközben a BMW csoport méretgazdaságossági előnyeit is kihasználja.
Egy másik lehetőség, hogy a Mini egy másik autógyártóval köt együttműködést, amely biztosíthatja számára az elsőkerék-hajtású elektromos platformot, bár ez egyelőre puszta spekuláció.
Az Autocar megkérdezte Joachim Postot, a BMW AG igazgatótanácsának tagját és a beszerzési, valamint beszállítói hálózatért felelős vezetőt, hogy a Neue Klasse platform bevezetése egyben az elsőkerék-hajtású Minik végét is jelenti-e. Válasz: „Majd meglátjuk, mit hoz a jövő.”
Post hozzátette, hogy a jövőbeli modellek „mindig megőrzik a Mini karakterét”, ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy a tervezésnél az „optimális csomagolás” és az „igazi vezetési élmény” a fő szempont. Ez a kijelentés tovább erősítette azokat a pletykákat, hogy akár hátsókerék-hajtású John Cooper Works modell is érkezhet a jövőben.