A dingolfingi gyáregység mellett a lipcsei BMW üzem is becsatlakozik jövőre az akkumulátor gyártásba. Ez egyben azt is jelenti, hogy egyre komolyabban készül a BMW a villanyos átállásra.
Megduplázza jövőre akkumulátorgyártó kapacitását a BMW. Ezt úgy éri el, hogy most már Lipcsében is készülnek majd akkumulátorok a bajor termékekbe a már meglévő, Dingolfing területén működő gyáregység mellett.
A lipcsei üzem már most komoly fejlesztéseken ment keresztül, hogy alkalmas legyen a cellák összeszerelésére, de a németek 2022-ig még további 100 milliót terveznek elkölteni a kapacitás bővítésére a most bejelentett program szerint.
Megtudhattuk azt is, hogy a nagyfeszültségű akkumulátorok gyártása a BMW-nél két fő fázisból áll. Először is minden külső partnertől beérkező cellát ellenőriznek, hogy megfelel-e a gyártó által előírt szigorú szabályoknak és gyártási technológiáknak, majd ez után megkezdődhet a cellák modulokká alakítása.
A modulok ezután kiegészülnek a szükséges csatlakozókkal és hűtési technológiákkal, majd egy alumínium házba kerülnek. Fontos, hogy ugyan a modulok minden esetben egyformák, azonban a szóban forgó ház formája és a bele szerelt cellák karakterisztikája függ attól, hogy éppen melyik modellbe szánják, ugyanis a BMW nem egyfajta akkumulátorcsomag kialakítást használ, hanem az autóhoz alakítja azt, ami hosszú ideig használni fogja.
„Következetesen bővítjük hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiáink alkatrészeinek gyártását, hogy maximálisan teljesíteni tudjuk az elektromos mobilitás terén kitűzött ambiciózus céljainkat” – mondta Michael Nikolaides, a BMW erőforrások és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák tervezésére, illetve tömegtermelésére szakosodott részlegének vezetője az ünnepélyes gyárátadón.