A Ford a Bronco visszatérésével nem csak azokat szólítja meg, akik múltidézésre vágynak, hanem azokat is, akik egy igazi, kompromisszumok nélküli terepjárót szeretnének. Most már nálunk is elérhető az autó, ráadásul mindjárt kétféle kivitelben. Kipróbáltuk a Badlands és Outer Banks változatot is.
A Ford már régóta tervezgeti, hogy egy új generációval visszahozza a palettára a Broncót. Először 2004-ben mutattak be egy tanulmányt, majd 2021-re körvonalazódott a végleges változat, mely egyszerre lett modern, múltidéző és funkcionális is. A húzás annyira bejött az amerikaiaknak, hogy nem győznek eleget gyártani belőle és szépen lendületesen tudják bővíteni a modell piacát is.
Így lehet, hogy még kicsiny hazánkba is eljutott hivatalosan az autó, azaz nem kell külön importőröket keresgélni most már, ha valaki befizetne egy olyan terepjáróra, mely méreteit tekintve még a Mercedes G osztálynál is nagyobb, de ár-érték arányban globálisan jobbat villant annál.
A Ford gyorsan össze is rántott egy rendezvényt, ahol a média képviselői éles helyzetekben próbálhatták ki az autókat, ráadásul mindjárt két kivitelt is hoztak a helyszínre. Ez a a Badlands és Outer Banks, melyek közül az első inkább a kőkemény terepes vonalat képviseli, míg a másik a terepjáró-képesség mellett a dizájnra is kellő hangsúlyt helyez, azaz több műanyag elemet tartalmaz.
Természetesen ezzel szemben a Badlands acél lökhárítókkal készül, a küszöbök magasabban vannak és több védelmet kaptak, a diffik pedig elöl-hátul egyaránt zárhatóak. Ehhez társul még hozzá az elektromechanikus felező, mely képes maga váltogatni két- és összkerék-meghajtás között, nagyobb gödrök esetén pedig az első stabilizátorokat is képes oldani a rendszer.
A tempomat külön off-road üzemmódot is kapott, mely 31 kilométeres sebességig képes működni, de van külön terepjáró menetfokozat, mely meredek emelkedőn is lehetővé teszi, hogy csak a gázpedál adagolásával legyűrhessük az akadályokat, azaz ne kelljen a visszagurulástól félve a fékre is figyelni.
Vezetést tekintve változattól függetlenül élvezet a terepezés a Broncóval, amiben ráadásul a jól használható kamerarendszer is óriási segítséget nyújt. Persze, ezek miatt könnyen azt hiheti a kezdő off-road pilóta, hogy mindent megold magától a technika, de persze azért a fizika törvényeit még a Ford mesteri járgánya sem képes kijátszani. Jó hír viszont, hogy a váratlan pillanatokra felkészülhetünk gyári kiegészítők egész hadával, legyen szó csörlőről, extra bukócsövezésről vagy éppen kényelmi extrákról.
A meghajtásról a 2,7 literes V6-os erőforrás gondoskodik 335 lóerőnyi teljesítménnyel és 563 Nm nyomatékkal, az erőátvitelt pedig egy tízsebességes automata-váltóra bízták a gyáriak. Ezek alapján természetesen aszfalton is megállja a helyét a Bronco, de mivel alapból terepgumikkal szerelik, ilyenkor értelemszerűen hangosabb, mint egy átlagos személyautó.
A zajszigetelésre persze rányomja a pecsétjét a teljes szétszerelhetőség is, azaz a tetőpanalek mellett akár az ajtókat is könnyen leakaszthatjuk a helyükről, ezzel elérve a közvetlen természetjárás élményét is. A gyártó azonban hangoztatja, hogy ez utóbbit csak magánterületen tegyük meg, hiszen ajtók nélkül jogilag aggályos a közúti közlekedés, illetve értelemszerűen ilyenkor baleset bekövetkeztekor védtelenebbek is vagyunk a külső behatásokkal szemben.
A Bronco tehát itt van, nemsokára megkezdődik az értékesítés, az árazása azonban egyelőre még nem hivatalos. Pár hónappal ezelőtt azonban a gyáriak 35 millió forint körüli induló-árról beszéltek a gyáriak, így nagyjából ezzel kell számolniuk a magyar vásárlóknak.