Magyarországon a Leapmotor

A kínai Leapmotor modelljei Magyarországon is elérhetővé váltak az Emil Frey importőri tevékenységének köszönhetően. Ezzel pedig be is mutatkozott a legolcsóbb villanyautó, amely jelenleg nálunk kapható.

Egy újabb kínai autógyártó vetette meg a lábát Magyarországon, miután az Emil Frey felvette a kínálatába a Leapmotor két modelljét. Ezek közül a kisebbik a fontosabb számunkra, hiszen a gyáriak a BYD Dolphin Surf alá tudtak licitálni árban, ezzel bemutatva a Magyarországon jelenleg kapható legolcsóbb elektromos járgányt. Ez nem más, mint a T03, melynek forgalmazása tavaly kezdődött meg, most pedig a kis városi járgány nálunk is elérhetővé vált.

Méretét tekintve a Dacia Spring kategóriájában foglal helyet az autó, ám annál lendületesebb és hatótávban is többet kínál a kínai újdonság. A hajtás alapját ugyanis egy 95 lóerős elektromos motor adja, mely egy 36 kWh teljesítményű akkumulátorból nyeri az energiát. Ezzel a kombóval a WLTP-szabvány adatok szerint egy töltéssel 265 kilométer tehető meg, ami városi használatban bőven elegendő.

Ami eltér még a legtöbb olcsó elektromos modelltől, azaz, hogy a T03 belső tere meglepően minőségi anyagfelhasználást mutat. Természetesen a műszeregység digitális és jár egy 10 colos infotainment kijelző is hozzá. A belső tér a kategóriához mérten tágas, bár a csomagtér amúgy is visszafogott 210 liternyi használhatóságát tovább rontja a kimondottan szűk hátsó nyílás.

Ami a T03 leghatásosabb fegyvere lesz a jövőben a konkurenciával szemben, az bizony az ára. A gyártónak ugyanis sikerült az európai piacon is olcsónak maradni, egészen pontosan magánszemélyként már 7,5 millió forintért hozzá lehet jutni a kis elektromoshoz 0% THM mellett és 6 év vagy 150 ezer kilométernyi garanciával megtámogatva. Ezzel nemes egyszerűséggel a jelenleg nálunk kapható legolcsóbb elektromosról beszélhetünk, melyhez ráadásul alapáron járnak például az elektromos tükrök és ablakok, a tolatókamera és a panoráma napfénytető is.

A Leapmotor másik újdonsága, a C10 már a kompakt SUV-kategóriában indul, méreteit tekintve pedig a Tesla Model Y és a Volkswagen ID.4 vetélytársa lehet, csakhogy azoknál lényegesen olcsóbban. Az ötszemélyes, 4,74 méter hosszú modell induló ára magánszemélyek számára 14 990 000 forint, míg a cégek számára elérhető Comfort felszereltséggel 15 690 000 forintba kerül.

A C10 nettó 69,9 kWh-s akkumulátorcsomaggal érkezik, amellyel a WLTP szerinti hatótávja 420 kilométer. Az elsőkerék-meghajtású modell 218 lóerős teljesítményt és 320 Nm nyomatékot kínál, végsebessége 170 km/h. A városi manőverezhetőséget 10,8 méteres fordulókör segíti, a csomagtartó 435-től 1410 literig bővíthető. Az AC töltés 6,6 kW-os, míg a DC gyorstöltés legfeljebb 84 kW-tal történhet. A garancia 6 év vagy 150 ezer kilométer, az akkumulátorra pedig 8 év vagy 160 ezer kilométer a fedezet (80% kapacitásig).

A modell biztonságát az EuroNCAP ötcsillagos minősítése igazolja. Az alapfelszereltséghez már kétzónás klímaberendezés, automata LED fényszórók, 360 fokos kamerarendszer, panorámatető és egy 12 hangszórós audiorendszer is tartozik. A vezető előtt 10,25 colos digitális műszeregység, míg középen egy 14,6 colos, nagy felbontású érintőképernyő található, amely Wifi- és 4G-kapcsolatra is képes. A magasabb felszereltségi szintet jelentő Comfort változat még tovább növeli a kényelmet: hűthető-fűthető műbőr üléseket, kormányfűtést, elektromos csomagtérajtót, valamint 20 colos könnyűfém keréktárcsákat is kínál.