A McLaren, a brit szupersportautó-gyártó, amely eddig elsősorban karcsú, alacsony sportkocsijairól volt ismert, most teljesen új irányba nyit: egy óriási, nagy teljesítményű SUV-val készül belépni a piacra. A várhatóan 2028-ban bemutatkozó modellről a márka kereskedői már kaptak egy exkluzív előzetest, és a beszámolók alapján a „big Macca” minden tekintetben monumentális lesz.
A Cayenne Turbo GT-nél is nagyobb SUV készül
Sokan úgy vélték, hogy a McLaren első SUV-ja kompakt lesz, ám a legfrissebb információk szerint épp az ellenkezője igaz: egy hatalmas, erőt sugárzó megjelenésű modell érkezik. Egy kereskedő, aki már látta az agyagmakettet, a Porsche Cayenne Turbo GT-hez hasonlította — de még annál is nagyobbnak és „szoborszerűbbnek” írta le. A 24 colos kerekeken álló SUV állítólag olyan jelenléttel bír, hogy gond nélkül felveszi a versenyt a legexkluzívabb riválisokkal, például a Ferrari Purosangue-val, a Lamborghini Urusszal vagy az Aston Martin DBX-szel.
A P47 kódnéven fejlesztett, négyajtós modell a McLaren új formanyelvét mutatja be, amelyet először tavaly lepleztek le. A dizájnt olyan jellegzetes részletek határozzák meg, mint a karosszériába simuló, osztott fényszórók, a motorháztető légbeömlője, a tetőn végigfutó „gerinc” és a merész, agresszív hátsó rész, amit óriási spoiler, diffúzor és markáns kipufogóvégek uralnak.
Hibrid V8 és teljesen új platform
A McLaren SUV-t egy hibrid hajtáslánc mozgatja majd, amelynek alapja egy V8-as motor lesz. Bár a részletes specifikációk még nem ismertek, annyi biztos, hogy a modell nem a McLaren szupersportautókra jellemző szénszálas monocoque vázat kapja. A gyártó több lehetséges megosztott architektúrát is megvizsgált, így szinte biztosra vehető, hogy egy új, kifejezetten az SUV-hoz fejlesztett platformra épül.
Pörgős időszak vár a McLarenre
A McLaren nem áll meg ennél a modellnél: a tervek szerint 2028-ig minden évben új autót mutatnak be. 2026-ban érkezik a W1 hiperautó, amely már fejlesztési finisében tart. 2027 elején bemutatkozik a 788HS, a 750S hardcore változata és a 765LT utódja, mindössze 200 darabos limitációban, kupé és spider kivitelben. Szintén 2027-ben érkezik egy új, kb. 800 lóerős, enyhe hibrid V6-os szupersportautó, amely az Artura fölött helyezkedik majd el, luxus belsővel, Nappa bőrrel és látványos digitális műszerekkel.
A hírek szerint a McLaren dolgozik egy 2+2 üléses grand toureren is, amely a GTS utódja lehet, valamint egy új modellen, amely a Ferrari 849 Testarossa riválisa lesz. A W1 hiperautó spider változata pedig 2028-ban érkezik, háromrészes, levehető keménytetővel.








