Sikeres a Mazda3 jelenlegi, harmadik generációja, ezért a japán gyártó csak apróságokon módosított a máris esedékes modellfrissítéskor.
A japán autógyártók általában feszesebb ütemben mutatják be újdonságaikat, mint az európai márkák. Ezért nem meglepő, hogy szinte még újnak számít a Mazda3 jelenleg is kapható, 2013-ban bemutatott harmadik generációja, de már itt az ideje a modellfrissítésnek. A márka új formai irányzatát bevezető típus népszerű és jól eltalált, ezért csak finoman módosították a ráncfelvarrás során. Szinte alig lehet észrevenni, de új a szélesebb hűtőmaszk, eltérő krómkerettel és átrajzolt ködfényszórókkal, míg hátul a lökhárítót cserélték ki. Az utastérben új a kormánykerék és az infotainment színes képernyője, a head-up display pedig szebb grafikájú, ráadásul színes. Az opciók közé adaptív LED-es fényszóró került, a hagyományos kéziféket az erősebb modelleken elektronikus rögzítőfék váltotta. Műszakilag is keveset változott az autó, újdonság a G-Vectoring Control, amely a kerekekre jutó nyomatékot szabályozza. A Mazda mérnökei továbbá jobb gázreakciót és csendesebb működést ígérnek. A megújult Mazda3 most mutatkozott be Japánban, ahol Mazda Axela a neve, és hamarosan az európai piacon is elérhetővé válik.