Megérkezett a kis városi BYD

Az ázsiai piacon már egy ideje jelen van, de most végre hozzánk is megérkezett a legkisebb elektromos BYD, a Dolphin Surf. Az árazással megint odatette magát a kínai márka, az európai változat induló ára ugyanis éppen 8 millió forint alatt maradt.

A BYD új elektromos kisautóval lépett piacra Magyarországon, amely a Dolphin Surf nevet viseli. Az újdonság a városi mobilitás igényeihez igazított méretekkel és felszereltséggel próbál meg vásárlókat szerezni a növekvő belépőszintű villanyautó-piacon.

A szóban forgó járgány 3,99 méter hosszú, 1,72 méter széles, 1,59 méter magas, tengelytávja pedig 2,5 méter. A súlya elektromos mércével teljesen visszafogott 1,3–1,4 tonna felszereltségtől függően. A mozgatásért a világon elsőként széria modellbe kerülő, 8 az 1-ben felépítésű akkus-elektromos hajtás felelős, amelyben a hajtó villanymotor, a fordulatszám csökkentő áttétel, a fedélzeti töltő, a nagyfeszültségű elektronika, az akkuszabályozás, és a jármű-, valamint a villanymotor szabályozórendszere is közös egységet képez. Ez a kiváló helykihasználású rendszer a hatásfokra is jótékonyan hat.

Az utastérben digitális 7 colos műszeregység és egy 10,1 colos érintőkijelzős infotainment rendszer található. Alapfelszereltségként jár a 4 hangszórós audiorendszer, USB-C töltőport, vezeték nélküli mobiltöltés, valamint az Android Auto és Apple CarPlay támogatás is. Persze, egy belépő szintű modellnél nem lehet prémium környezettel számolni, de itt azért érdemes megjegyezni, hogy nem zavaróan műanyag, sőt, kimondottan esztétikus a belső kialakítás, ráadásul a méreteihez képest kellően tágas is.

A csomagtér alaphelyzetben 308 literes, de a hátsó ülések ledöntésével (50-50 százalékban osztott) 1037 literre bővíthető. A belépő Active változat 30 kWh kapacitású akkumulátorral érkezik, ami WLTP szerint 220 kilométeres hatótávot biztosít, míg városi környezetben akár 356 kilométer is elérhető. Az ebben található 88 lóerős motor 175 Nm nyomatékkal 11,1 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az autót.

A Boost változat szintén hasonló teljesítményű motorral, de nagyobb, 43,2 kWh-s akkumulátorral rendelkezik. Ennek hatótávja 322 km, a 0–100-as gyorsulása pedig 12,1 másodperc. A kínálat csúcsán a Comfort kivitel áll, amely 156 lóerős, 220 Nm nyomatékú villanymotorral szerelt, így 9,1 másodperc alatt eléri a 100 km/h-t.

Mi ez utóbbi változatot próbálhattuk most ki egy kicsit és meg kell hagyni, hogy nem csak elégséges, hanem még sok is ez a nyomaték ehhez autóhoz. A kiépített, lendületes szlalomozáshoz tervezett tesztpályán így is folyamatosan sírtak a gumik, azaz a teljesítmény egy része ebben az esetben már elveszik az abroncsok és az aszfalt között

A kis BYD 9,9 méteres fordulókört kínál, futóműve elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros. A töltés 30-ról 80 százalékra ideális esetben akár 22 perc alatt is elvégezhető. AC oldalon 11–22 kW-os töltés támogatott, a gyorsabb töltési idő érdekében előkondicionálás funkció is rendelkezésre áll.

Árazás tekintetében az Active alapmodell 8,09 millió forintos listaárral, most bevezető akcióval pedig 7,99 millióért vihető haza. A Boost verzió ára 9,84 millió forint, míg a Comfortért 10,87 milliót kell fizetni. Az új, vidám összhatást biztosító lime-zöld fényezés alapáron jár, az autó pedig 15 vagy 16 colos kerekeken gurul a felszereltségtől függően.

A versenytársakat tekintve a Dacia Spring 9,49 millió forintért 65 lóerős teljesítményt és 225 kilométeres hatótávot kínál jóval visszafogottabb felszereltséggel. A Citroën ë-C3 indulóára 9,99 millió forint, 113 lóerős teljesítmény és 320 km hatótáv társaságában, illetve a Hyundai Inster szintén 9,99 milliótól indul, 97 lóerővel és 305 kilométeres hatótávolsággal.