Megérkezett a Maserati MCPura

A Maserati bemutatta az MC20 sportkocsi utódját, mely MCPura néven kerül a szalonokba. Az újdonság megőrizte az előd legtöbb vonását, csupán egy-két helyen finomítottak rajta a gyáriak.

A Maserati legújabb szupersportautója, az MCPura első pillantásra ismerős lehet azok számára, akik követték mostanság az olasz márka történetét. A modell az MC20 örökségét viszi tovább. A lényeg ugyanaz maradt a formatervtől a technikai alapokig, de természetesen némi finomítás kellett azért, hogy a modell új megjelölést kaphasson.

Az MCPura kupé és nyitható tetejű Cielo kivitelben is érkezik. Előbbi tömege mindössze 1475 kilogramm, amit a teljes egészében szénszálas vázszerkezet tesz lehetővé. Az ajtók felfelé és kissé előre nyílnak, látványosan kiemelve az autó sportos karakterét. A Cielo változat különlegessége az elektrokróm üvegtető, amely egy gombnyomásra átlátszatlanra vált, bár ezt a megoldást az MC20 esetében is láthattuk már.

A belső tér szintén ismerős lehet azoknak, akik találkoztak az MC20-szal: az ülések, a digitális kijelzők, még az infotainment rendszer sem változott, továbbra is ugyanazt kínálja, mint az MC20. A GT2 Stradale teljesítmény-kiértékelő kijelzőit viszont átvették, ami a sportos élményt hivatott fokozni. Alapfelszereltségként hat hangszórós audiorendszert kapunk, de választható a prémium, 12 hangszórós Sonus Faber hifi is.

A meghajtásról a jól ismert 3,0 literes V6-os, duplaturbós Nettuno motor gondoskodik, amely 630 lóerőt és 720 Nm nyomatékot küld a hátsó kerekekre. Ezzel az autó 2,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig eléri a 325 km/órát.

Mindezek mellett a Maserati azért alkalmazott egy kis finomhangolást. A külső változások elsőre talán alig észrevehetők, de részleteiben jelentősek. Elöl a hűtőrácsot és a légbeömlőket átszabták, finoman igazodva a versenyautós GT2 Stradale karakteréhez. Hátul új, hangsúlyosabb diffúzor, módosított kipufogó körüli idomok, valamint nagyobb légterelő tűnik fel. A Maserati állítása szerint több ezer órányi szélcsatornás fejlesztést szántak a finomhangolásra, bár konkrét légellenállási vagy leszorítóerő-értékeket nem tettek közzé.

Persze, mondhatnánk, hogy ez kevés változtatás egy új generáció számára, de a Maserati is azt az elvet alkalmazza, hogy ha van egy jó autó, azon nem szükséges mindenképpen változtatni.