A Xiaomi SU7 Ultra villámgyors elektromos szedánként robbant be a kínai piacra, de az utóbbi időben több kellemetlen ügy is árnyékolja a sikert. A legfrissebb botrány egy extraként kínált karbon gépháztető körül robbant ki, amelyért átszámítva körülbelül 1,6 millió forintot (42 000 jüan) kértek el, a légbeömlő nyílásai azonban pusztán díszítőelemek, tényleges funkció nélkül. Az elégedetlen megrendelőknek némi hűségpontot és egy hagyományos alumínium fedelet kínált fel a gyártó.
A Xiaomi szerint a karbon tető az SU7 Ultra prototípusának dizájnját idézi fel, de ezen felül fontosabb, hogy a rendszer hűtését és a kocsi aerodinamikáját is jelentősen javítja. Kínai autós bloggerek azonban saját mérésekkel bizonyították, hogy a látványos légbeömlők nem biztosítanak érdemi légáramlást. Az egyik teszt során egy papírlapot helyeztek a nyílásokhoz, majd ventilátorral fújták meg a jármű elejét – a papír meg sem mozdult.
Mindez különösen érzékeny pont, miután a Xiaomi nemrég egy szoftverfrissítéssel biztonsági okokra hivatkozva több mint 600 lóerővel csökkentette a csúcsmodell teljesítményét (1526-ról 888 LE-re), ami már akkor is komoly felháborodást váltott ki.
A gyártó gyorsan bocsánatot kért, és elismerte, hogy a karbon motorháztető nem volt része az eredeti terveknek, inkább dizájnelemként szolgál. Azok a vásárlók, akik még nem vették át járművüket, kérhetik az alapáron járó alumínium motorháztetőt. Ebben az esetben természetesen nem kell kifizetniük a megrendelőknek a tuning-elem árát.
Akik azonban már megkapták az autójukat a karbon elemmel, 20 000 Xiaomi hűségpontot kapnak kompenzációként, ami körülbelül 2 000 jüannak, azaz mintegy 137 000 forintnak felel meg. Ez a lépés sok tulajdonos szerint nem elégséges, több mint 300 vevő szerveződött csoportba, és sokan már a teljes vételár visszatérítését követelik.
Az biztos, hogy a Xiaomi kommunikáció és marketing terén nem éppen egy sikersztori az utóbbi időben, hiszen egyre többször derül ki, hogy sokat ígérnek, amit aztán nem feltétlenül tartanak be.