Már a globális piacra készül a Xiaomi

A Xiaomi kimondottan szép eredményeket ért el a hazai piacán, így érthető, hogy a márka vezetősége már alig várja a globális megmérettetést. Néhány új információ szerint nemsokára meg is kezdődhet az elektromos modellek értékesítése az amerikai és európai régióban is.

A Xiaomi világszerte felkeltette a figyelmet az SU7 és YU7 elektromos autóival, melyekről még a konkurens autógyártók döntéshozói is elismerően nyilatkoztak. Eddig azonban a technológiai óriás kizárólag Kínában értékesítette járműveit, ám a vállalat elnöke megerősítette, hogy dolgoznak azon, hogy autóikat nemzetközi piacokra is eljuttassák.

A Barcelonában megrendezett Mobile World Congress rendezvényen a Xiaomi elnöke, William Lu elárulta, hogy a vállalat globális terjeszkedésre készül, de konkrét részleteket egyelőre nem osztott meg.

„Nem árulhatok el túl sok részletet, de izgatottan mondhatom el globális felhasználóinknak, hogy a Xiaomi az elkövetkező néhány évben elektromos autókat fog értékesíteni nemzetközi piacokon” – mondta a CNBC-nek adott interjújában.

Az elmúlt években számos kínai elektromosautó-gyártó próbálkozott a nemzetközi piacok meghódításával, és a Xiaomi is ezt a stratégiát követi. Ugyanakkor nem lesz egyszerű feladat olyan autókat fejleszteni és gyártani, amelyek megfelelnek a különböző régiók előírásainak. Jelenleg a Xiaomi csak a kínai szabványoknak kell, hogy eleget tegyen, ami lényegesen leegyszerűsíti a gyártási folyamatot.

A CNEVPost értesülései szerint a Xiaomi már tavaly decemberben üzleti előkészítő csoportokat hozott létre a külföldi értékesítés kutatására. A hírek szerint a vállalat először néhány kiválasztott országban tesztelheti a piac reakcióját, mielőtt szélesebb körben elindítaná járműveit. Tekintettel arra, hogy a BYD hatalmas sikereket ért el Kínán kívül, a Xiaomi is hasonló pályát kíván bejárni, különösen az SU7 és YU7 hazai sikerét látva.

A Xiaomi múlt héten ismét reflektorfénybe került, amikor bejelentette, hogy a SU7 Ultra modell indulóára 529 000 jüan lesz (kevesebb mint 26 millió forint). Ez rendkívül különleges ár egy olyan elektromos autó esetében, amely három elektromos motorral összesen 1 527 lóerőt képes leadni. Ez jóval több, mint a Porsche Taycan Turbo GT teljesítménye, amely 1 019 lóerővel rendelkezik, és helyben 1 998 000 jüanba (kb 100 millió forint) kerül.