Bár a Volvo mostanság leginkább az SUV palettáját építgeti, de azért nem feledkeznek meg azokról sem, akik lépcsőshátú elektromos modellt szeretnének. A most bemutatott ES90 a nagy német gyártók középkategóriás modelljeinek állíthat komoly konkurenciát.
A BMW i5 és a Mercedes EQE riválisaként érkező, 5 méter hosszú ES90 karakteres orr-résszel, letisztult felületekkel és sportos fastback formával rendelkezik. Bár szedánnak tűnik, valójában praktikus felnyíló csomagtérajtót kapott.
A 3,1 méteres tengelytáv több mint 10 centiméterrel hosszabb, mint a BMW i5-é, így különösen a hátsó utasok számára ígér extra lábteret. Hatótáv tekintetében is többet kínál a kínai kézen lévő svéd gyártó, hiszen az ES90 102 kWh-s akkumulátorcsomagja akár 700 kilométernyi megállás nélküli vezetést is lehetővé tesz.
Fontos azonban, hogy ez csak a kétmotoros, jobban felszerelt modellek sajátossága, az egy motorral rendelkező kivitelekhez egy kisebb, 88 kWh teljesítményű csomagot kínál a gyártó. A hatótáv azonban még ebben az esetben is 650 kilométer.
Az ES90 háromféle hajtáslánccal érhető el. Az alapváltozat, a Single Motor Extended Range, 328 lóerős (245 kW), és 6,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. A Twin Motor AWD kivitel már 443 lóerőt (330 kW) kínál, amivel a gyorsulás 5,5 másodpercre csökken. A csúcsmodell, a Twin Motor Performance AWD, 671 lóerős (500 kW), és mindössze 4,0 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t. Mindhárom változat végsebessége 180 km/h-ra van korlátozva.
A járgány beltere modern és letisztult skandináv dizájnt követ, világos színekkel és fenntartható anyagokkal. A műszerfalon 9 colos digitális kijelző, valamint egy 14,5 colos, álló formátumú érintőképernyő kapott helyet, amely beépített Google-technológiát használ.
Az autó már LiDAR szenzorokkal is rendelkezik, amelyek az önvezető technológiát segítik, bár ezek a funkciók csak később válnak teljesen elérhetővé.