A BYD Csoport tavaly világszerte lenyűgöző 4,27 millió elektromos és plug-in hibrid járművet adott el, ezzel az egyik legnagyobb autógyártóvá vált. A márka nemcsak hazai piacán, Kínában rendkívül népszerű, hanem egyre nagyobb teret nyer nemzetközileg is, különösen Európában. A cég nem ül a babérjain, hanem tovább bővítené gyártási kapacitását az öreg kontinensen.
Egy nemrég Németországban adott interjúban Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke elárulta, hogy a következő 18-24 hónapban dönthetnek egy harmadik európai gyár szükségességéről. Ha a projekt zöld utat kap, az tovább erősítheti a márka jelenlétét, valamint segíthet elkerülni az Európai Unió által nemrég bevezetett vámokat.
Tavaly októberben az EU további 17,4%-os vámot vetett ki a BYD járműveire egy hosszadalmas vizsgálatot követően, amely feltárta, hogy a kínai kormány jelentős támogatásokkal segíti a hazai autógyártókat. Ez az extra teher a már meglévő 10%-os behozatali vámra rakódik rá, csökkentve ezzel a BYD árversenyelőnyét. Éppen ezért az európai gyárak kulcsszerepet játszhatnak a vállalat stratégiájában.
A cég egyelőre nem árulta el, hogy a harmadik üzem hol épülhetne fel. Jelenleg egy nagy volumenű gyár épül Magyarországon, amely várhatóan még idén megkezdi működését, és évente akár 350 000 elektromos és plug-in hibrid jármű előállítására lesz képes.
Tavaly emellett a BYD 1 milliárd dolláros megállapodást kötött Törökországban egy új üzem létrehozására, amely 150 000 autó éves gyártási kapacitással rendelkezik majd, és körülbelül 5 000 munkahelyet teremt, amikor 2026 végén megkezdődik a termelés.