A Lexus az RZ 450e elektromos autó kapcsán beszélt először a kerekekkel mechanikus kapcsolatot nem képező téglalap alakú kormányról, ám végül nem került bele a megoldás a széria-példányokba. A japánok azonban nem mondtak még le a megoldásról, éppen tökéletesítik, hogy aztán a jövő autóiban alkalmazni tudják.
A Lexus elektromos modelljeként bemutatkozó RZ 450e számtalan újdonságot hozott az év elején a gyártó életébe. Az egyik egy különleges kormánykerék-megoldás volt, mely többnyire a Tesla próbálkozására hasonlít, de mégis más annál.
Ez nem más, mint a leginkább téglalapra hasonlító, „steer by wire” rendszerű, azaz a kerekekkel mechanikus kapcsolatba nem kerülő kormány. A kicsit Forma 1-es dizájnnal rendelkező megoldás lényege, hogy a kormány elfordításával csak elektromos jeleket küldünk a kerekek mozgatását elvégző elektronika felé, amivel megoldható, hogy sebesség függvényében mindig ugyanannyit kelljen elmozdítani a volánt a kellő fordulás eléréséhez.
Az első teszteken pontosan emiatt bírálták sokan a megoldást, azaz alacsony sebesség mellett minden kis mozdulatra élénk kormányzással reagált az autó, ami elég sok megszokást igényel. Végül nem is került be egyelőre az RZ 450e modellbe az újdonság, de közel sem arról van szó, hogy kukázta volna a gyártó a technológiát.
A Lexus ugyanis bejelentette, hogy továbbra is fejlesztés alatt van a rendszer, azaz finomhangolásokkal próbálják meg használhatóvá tenni a jövőben. Ilyen például, hogy az eddigi oldalankénti 150 fokos elfordulás helyett már 200 fokot tud majd a kormány, azaz finomabban lehet korrigálni vele.
A cél, hogy a jövőben a lehető legtöbb Lexus modellhez rendelhető legyen ez a rendszer, ami a japánok tervei szerint 2025-ben készülhet el ténylegesen.
képek, forrás: Carscoops