A koronavírus miatti szinte teljes leállásból kilábalni látszik az autópiac, legalábbis bizonyos szegmensei. Az elektromos autók iránti kereslet megnövekedése miatt például a gyártási kapacitást is növelni kell már több gyártónál is.
A koronavírus járvány hatására lényegében egyszerre állt meg mindenhol az év első felében az autóipar. Nem működtek a gyárak, a kereslet is sok helyen szinte a nullára esett vissza. Szerencsére ez ma már csak a múlt, látványosan növekszik a kereslet, amit a kapacitás növelésével igyekeznek utolérni a gyártók.
A BMW például annyi megrendelést kapott az i3-ra az utóbbi időben, hogy kénytelenek voltak meghosszabbítani a műszakok hosszát a lipcsei gyáregységben, a pihenőidőket pedig leredukálni némileg. Még az előre beharangozott egy hetes nyári leállást is elhalasztották, hogy ne torlódjon fel látványosan a várólista. Az intézkedések eredménye, hogy a BMW gyáregységben most már napi 130 elektromos i3 gördülhet le a szalagról az eddigi 117 darab helyett.
Hasonló intézkedéseket jelentett be a Volkswagen is a drezdai egységében, ahol jelenleg napi 74 darab elektromos Golf készül el, de nemsokára itt kezdik el az ID.3 modellek összeszerelését is.
A növekvő kereslet a legjobb gyógyír az autóiparra mért súlyos helyzet helyreállítására, remélhetőleg a mostanság kibontakozni látszó második koronavírus járvány hullám nem tesz keresztbe a folyamatnak, ezáltal katasztrofális helyzetbe hozva a már most is sokszor küszködő márkákat.