Az április 15-én nyílt esseni Techno Classica kiállításon emlékszik meg a legendás GT 50 évvel ezelőtti bemutatkozásáról az Opel.
Az 1965-ös Frankfurti Autószalon legnagyobb sztárja volt az Opel különleges formavilágú tanulmányterve, a GT Expreimental, amelyet három évvel később, 1968-ban kezdtek el gyártani a Kadett alapjaira építve. Az autó első ránézésre komoly hasonlóságot mutatott a Chevrolet Corvette-tel (amely egyébként a Pontiac Bunshee-ra emlékeztetett), de 1,1 literes, négyhengeres OHV-motorjának 67 lóerős teljesítménye persze messze elmaradt az amerikai „rokonétól”. Hamarosan megjelent az 1,9 literes, 102 lóerős változat is, amelyből egy 83 lóerős változat is készült az amerikai piacra, ahol a Buick márkakereskedőinél lehetett Opel GT-t venni.
Műszakilag nem sok csodát vonultatott fel a GT – inkább különleges formatervével és bukólámpáival aratott sikert eleinte. Minkét motorváltozathoz négysebességes kézi váltó csatlakozott, az erősebbikhez pedig háromgangos automatát is lehetett kérni. Felszereltségi szintből kezdetben csupán egy volt, de 1971-ben megjelent a GT/J (J, mint junior) változat, amely az 1,9-es motorral szerelt sorozat olcsóbb változata volt, és csak Európában forgalmazták.
A GT hajtáslánca nem sok újdonságot mutatott: az akkoriban leginkább elterjedt frontmotor/hátsókerékhajtás megszokottnak számított, de a szervós, elöl tárcsával, hátul dobbal felszerelt fékrendszer viszonylag újszerű volt.
Bár a GT mára legendássá vált, a maga korában csak mérsékelt sikert aratott. Így amikor az eladások csökkenni kezdtek, és ezért újra kellett (volna) tárgyalni a szerződést a karosszériát tervező és gyártó Brissonneu+Lutz céggel, de nem sikerült megegyezni az áttervezésről, a futurisztikus formájú modell a süllyesztőbe került. Pedig az Opelnek nagy tervei voltak vele: még elektromos kísérleti példány és egy dízel (!) versenyváltozat is készült belőle, és szerették volna továbbfejleszteni az alapmodellt is.
Az Opel később tett egy kísérletet a GT típusjelzés feltámasztására, de a név nem hozott szerencsét másodszor sem. 2007-ben a General Motorshoz tartozó, olcsó amerikai márkának számító Saturn egyik alaplemezére építették a Pontiac márkajelzéssel is forgalmazott új GT-t, de a gazdasági válság egyszerűen lemosta a típust a kínálatból mindössze három év alatt. Így az utódot még addig sem gyártották, mint a legendás őst.