A Suzuki nem bolygatta meg a Jimny legendás receptjét, de épp annyit finomított rajta, hogy frissebbnek és modernebbnek hasson. A japán piacra szánt változat most nagyobb kijelzőt és több biztonsági extrát kapott.
Finomhangolt klasszikus
Kívülről minden maradt a régi: a dobozos forma és a klasszikus terepjárós arányok változatlanok. Belül viszont megjelent egy új, 9 colos érintőképernyő, amely a legújabb Swift rendszerét használja. A műszeregység is modernebb lett, most már egy 4,2 colos kijelző egészíti ki az analóg órákat.
A technikai lista is bővült:
-
új vészfékrendszer (Dual Sensor Brake Support II),
-
sávtartó,
-
táblafelismerés,
-
automata fényszóróváltás,
-
és frissített kiberbiztonsági védelem.
Az automata váltós modellek adaptív tempomatot és ütközésmegelőző rendszert is kaptak.
A lényeg maradt
A motorokhoz nem nyúltak: a japán „kei” Jimny továbbra is 0,66 literes, 63 lóerős turbós, míg a Jimny Sierra a jól ismert 1,5 literes, 103 lóerős benzinest viszi tovább. Ötfokozatú kézi vagy négysebességes automata váltó, részleges összkerékhajtás és létraalváz – vagyis minden, amitől a Jimny az, ami.
Japánban már elérhető
A frissített modell ára 1,9–2,4 millió jen között mozog, az új kijelző felára kb. 860 dollár.
A Suzuki nem új korszakot nyitott – csak megmutatta, hogyan kell ésszel modernizálni egy legendát.