Az ausztrál Ford mérnökei nem ijednek meg a szélsőséges próbáktól, ha egy új modell képességeit kell bizonyítani. A Viktória államban található You Yangs Proving Ground tesztpályán egy előszériás Ford Ranger Super Duty prototípust vittek terepre, és szó szerint nyakig ültették sárba, hogy kiderüljön, hogyan bírja a jármű a komoly többletterhelést.
A kísérlet során a Ranger egy speciális, kíméletlen pályaszakaszt kapott: mély keréknyomok, vízzel feltöltött gödrök és ragadós agyagos szakaszok követték egymást. A több napon át tartó tesztkörök során a sár folyamatosan rászáradt a karosszériára és az alvázra, rétegről rétegre növelve a jármű tömegét. A mérlegeléskor a plusz súly elérte a 600 kilogrammot – és a mérnökök ezt szándékosan rajta is hagyták, hogy még keményebb próbáknak vessék alá az autót. A terhelés így nagyjából egy kifejlett Brahman szarvasmarha súlyának felelt meg, 800–1 100 kilogramm között.
Rob Hugo, a Ford Australia termékkiválósági és ergonómiai részlegének vezetője szerint a sár a terepjárók egyik legkomolyabb ellenfele: nemcsak jelentős plusz súlyt jelent, hanem rontja a légáramlást, szigetelésként viselkedik, ami túlmelegedést okozhat. Emellett korrozív, eltömítheti a hűtőventilátorokat és a generátort, ami komoly működési hibákhoz vezethet.
A mostani extrém próba nem pusztán látványos bemutató volt. A Ford ezzel a módszerrel igyekezett a bányaterületeken és egyéb nehéz körülmények között dolgozó járművek valós igénybevételét modellezni. A Ranger Super Duty a fejlesztés korábbi szakaszaiban már átesett más kemény teszteken is – például egy 300 különböző formájú bukkanóval ellátott pályán, amely évekig tartó intenzív használatot szimulál.
A készülő modell a Ranger család legstrapabíróbb tagja lesz, kifejezetten professzionális felhasználásra tervezve. Megerősített alvázzal, első és hátsó differenciálzárral, 33 colos terepgumikkal, valamint egy 3,0 literes V6 turbódízel motorral érkezik, amely akár 4,5 tonnát is képes vontatni.
Az ausztrál vásárlók 2026-tól vehetik át az első példányokat, ám a Ford jelenleg nem tervezi a modell európai forgalmazását.